Motivācijas sistēmas analīze un tās pilnveidošanas iespējas profesionālās izglītības iestādē X.
Autor
Vanaga-Deniņa, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Līne, Antra
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba tēma „Motivācijas sistēmas analīze un tās pilnveidošanas iespējas profesionālās izglītības iestādē X”. Tēmas aktualitāti nosaka fakts, ka motivācija ieņem nozīmīgu lomu uzņēmuma veiksmīgā darbībā un attīstībā kā arī personāla vadības procesos, jo lielai daļai vadītāju neizdodas motivēt darbiniekus. Tāpēc ir ļoti svarīgi pievērst maksimāli lielu uzmanību uzņēmuma svarīgākajam resursam – tā darbiniekiem, jo tikai motivēti un apmierināti darbinieki veicinās uzņēmuma attīstību. Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt motivēšanas teorētiskās nostādnes un motivēšanas praksi profesionālās izglītības iestādē, lai sniegtu ieteikumus motivēšanas sistēmas pilnveidei. Kvalifikācijas darbā, izmantojot zinātniskās literatūras un normatīvo dokumentu analīzes monogrāfisko, jeb aprakstošo metodi, sintēzes un loģisko spriedumu metodes, analizēta motivācijas būtība un loma personālvadības procesos, motivācijas modeļi un motivācijas teorijas, monetārās un nemonetārās motivēšanas metodes, to nozīme motivēšanas procesā un ietekme uz darbinieku motivāciju. Empīriskajā pētījumā analizēts kā tiek veikta darbinieku motivēšana Profesionālās izglītības iestādē X un kādas ir tās pilveides iespējas. Pētījumā veikta aptauja un noskaidrots, darbinieku viedoklis un darbinieku apmierinātības līmenis par monetārā un nemonetārā atalgojuma sistēmu izglītības iestādē. Izmantojot analīzes, salīdzināšanas, datu aprakstošās statistikas, sintēzes, loģisko spriedumu metodes, izvērtēti un apkopoti iegūtie rezultāti. Izmantota grafiskā metode uzskatāmai iegūto rezultātu attēlošanai. Par pētījuma bāzi izvēlēta Profesionālās izglītības iestāde X. Pamatojoties uz pētījumā iegūtajiem rezultātiem, izstrādāti ieteikumi, Profesionālās izglītības iestādes X, nemonetārās motivēšanas sistēmas pilveidei. Qualification work theme “Analysis of motivation system and opportunities to improve it in Professional education school X”. The topic is highlighted by the fact that motivation plays an important role in the success and development of the company, as well as in personnel management processes, since a large proportion of managers fail to motivate employees. It is therefore very important to focus as much attention as possible on the company's most important resource as its employees, since only motivated and satisfied employees will contribute to the company's development. The purpose of the qualification work is to explore theoretical motivational guidelines and motivational practices in a vocational education institution in order to make recommendations for the development of the incentive system. The qualification work, using a monographic or descriptive method of analysis of scientific literature and regulatory documents, methods of synthesis and logical judgments, analyses the nature and role of motivation in personal management processes, motivational models and motivational theories, methods of monetary and non-monetary motivation, their role in the motivational process and the impact on the motivation of employees. The empirical study analyzes how employee motivation at Vocational Education Institution X is done and how it can be developed. The study conducted a survey and found out the opinion of employees and the level of employee satisfaction about the monetary and non-monetary remuneration system in the educational institution. Using methods of analysis, comparison, data descriptive statistics, synthesis, logical judgments, the results obtained have been evaluated and compiled. A graphical method is used to illustrate the results obtained. Vocational Education Institution X was chosen as the basis for the research. On the basis of the results of the study, recommendations have been developed, pilots of the Vocational Educational Institution X, a non-monetary motivation system.