Pasaka-bērnu radošas darbības sekmētāja vecākajā pirmsskolas vecumā
Author
Strazdiņa-Konstante, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Evitas Strazdiņas Konstantes izstrādātā bakalaura darba tēma ir “Pasaka – bērnu radošās darbības sekmētāja vecākajā pirmsskolas vecumā’’. Par diplomdarba mērķi izvirzīts pētīt pasaku izmantošanas iespējas bērna radošās darbības sekmēšanai vecākajā pirmsskolas vecumā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek veikta jēdzienu “radošums un radoša darbība” teorētiska analīze zinātniski metodiskajā literatūrā, tiek meklēti un analizēti kritēriji bērnu radošās darbības novērtēšanā, sniegts vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums pētījuma kontekstā, tiek analizēta pasaka, kā bērnu radošuma sekmētāja pirmsskolā, apskatītas un analizētas pedagogu un psihologu atziņas par pasakām bērnu audzināšanā pirmsskolā, kā arī izvērtēta pasaku satura izvēle, metodiskā izmantošana radošas darbības sekmēšanai pirmskolā. Otrajā nodaļā ir aprakstīts empīriskais pētījums par pasaku izmantošanas iespējām bērnu radošās darbības sekmēšanai pirmskolā. Tika veikts bērnu pedagoģiskais novērojums, dokumentu kontentanalīze (tematiskā plāna izpēte), kā arī pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Bakalaura darba apjoms ir 68 lappuses, darbā ietilpst 3 tabulas, 17 attēli, 1 pielikums. Darba izveidošanai izmantoti 54 literatūras un informācijas avoti. Atslēgvārdi: pasaka, radošums, radoša darbība, bērns, intereses. The theme of the Bachelor's work developed by Evita Strazdina Konstante is “Fairy tail as a tool for children encouragement of creative activities in oldest preeschool age”. The aim of diploma work is to explore the possibilities of using fairy tales to promote the child's creativity in the oldest pre-primary age. The work consists of two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part, a theoretical analysis of the concepts “creativity and creative action” is carried out from scientific literature, the criteria for evaluating children’s creativity are sought and anlysed, a description of the development of children in the older pre-primary age in the context of the study, an analysis of the fairy tales as facilitator of children’s creativity in preschool, an analysis of the findings of teachers and psychologists regarding preeschool ducation, as nwell as evaluation of the choice of fairy tale content and methodological use for fostering creative activities in pre-primary school. The second chapter describes the empirical study on how to use fairy tales to promote children's creativity in preeschool. Teaching observations of children, analysis of documents (study of thematic plan) and aducational experiment were carried out. Bachelor’s work consists of 68 pages, 3 tables, 17 pictures, 1 annex. 54 bibliographical references have been used to provide work. Keywords: fairy tail, creativity, creative activity, child, interests.