Roku sīkās motorikas vingrinājumu un rotaļas izmantošana vārdu krājuma bagātināšanai vidējā pirmsskolas vecuma bērniem
Author
Zālīte, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skribanovska, Zane
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore: Madara Zālīte Bakalaura darba nosaukums: Roku sīkās motorikas vingrinājumu un rotaļas izmantošana vārdu krājuma bagātināšanai vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Bakalaura darba mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma bagātināšanas iespējas roku sīkās motorikas vingrinājumos un rotaļās. Bakalaura darbs sastāv no 3 nodaļām – 2 teorētiskajām daļām un praktiskās daļas. Darba pirmajā nodaļā, autore apraksta valodas un runas vispārīgo raksturojumu. Pēta valodas un runas jēdzienu zinātniskajā literatūrā un 3 – 4 gadīgu bērnu pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu problēmas skatījumā. Darba otrajā nodaļā tiek sniegts priekšstats par vārdu krājuma bagātināšanas iespējām vidējā pirmsskolas vecuma bērniem, aprakstīts runas un sīkās motorikas mijsakarību raksturojums un pirkstiņrotaļu nozīme 3 – 4 gadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšanai. Darba trešajā nodaļā, autore, veic pedagoģisko pētījumu par vārdu krājuma bagātināšanu 3 – 4 gadīgiem bērniem. Veic pedagoģisko izmēģinājuma darbību, lai veiksmīgāk paplašinātu bērnu vārdu krājumu izstrādājot nodarbību kompleksu, kurā bērni bagātināja vārdu krājumu izmantojot roku sīkās motorikas vingrinājumus un rotaļas, liekot uzsvaru uz 4 vārdšķiru vārdiem, lietvārdiem, darbības vārdiem, īpašības vārdiem un prievārdiem. Bakalaura darba apjoms ir 57. lpp, 5 pielikumi, 5 tabulas, 7 attēli, 42 literatūras un informācijas avoti, latviešu, angļu, krievu un vācu valodā. Atslēgas vārdi: pirmsskola, vārdu krājums, vidējais pirmsskolas vecums, runa, valoda, roku sīkā motorika, vingrinājumi, rotaļas, pirkstiņu rotaļas. Bachelor's work author: Madara Zaliite Title of Bachelor's work: use of hand-held small motoring exercises and games to enrich the vocabulary for average preschool children. Bachelor's work aim: theoretically and practically explore the possibilities of enrichment of children's average pre-school age in hand-held small motor drills and games. The Bachelor's work consists of 3 chapters – 2 theoretical parts and practical parts. The first chapter of the work, the author describes the general characteristics of language and speech. The concept of language and speech in scientific literature and the pedagogical psychological characteristics of 3 to 4 years of age are explored. The second chapter of the work provides an idea of the enrichment options for the vocabulary for average preschool children, the description of speeches and subtle motor skills, and the importance of the fingertip for the enrichment of 3 – 4 year-old children. In the third section of the work, the author conducts pedagogical studies on the enrichment of vocabulary for 3 – 4 year-olds. Conduct pedagogical pilot action to better broaden the vocabulary of children by developing a complex of classes where children enriched the vocabulary using hand-held small motor drills and games, placing emphasis on the words of 4 words, Nouns, verbs, adjectives and prenames. The amount of bachelor's work is 57, 5 annexes, 5 tables, 7 images, 42 literature and information sources, Latvian, English, Russian and German Keywords: pre-school, vocabulary, average preschool age, speech, language, hand-held motor skills, exercises, games, finger games.