Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības veicināšana literāro darbu iepazīšanas procesā
Autor
Buklagina, Lauma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba tēma: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā. Pētījuma mērķis: pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības veicināšanas iespējas literāro darbu iepazīšanas procesā. Hipotēze: vidējā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā būs sekmīga, ja: •tie tiks atlasīti atbilstoši bērnu attīstības pakāpei, interesēm, situācijai; •tiks vaicāts un uzklausīts bērnu viedoklis; •tiks aktivizēta bērnu radošā darbība emocionālā, brīvi pieejamā vidē. Darbs sastāv no divām daļām, kurās ir iekļautas vairākas apakšnodaļas. Teorētiskajā daļā ir apkopotas un analizētas pedagogu, psihologu zinātniskās atziņas par radošuma vispārīgu raksturojumu, radošuma veidošanos vidējā pirmsskolas vecuma bērniem, vidi kā radošās aktivitātes veicinātāja un liiterāro darbu izmantošanas iespējām bērnu radošuma sekmēšanai. Empīriskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģijas pamatojums, veikta bērnu radošuma diagnostika pētījuma sākumā un beigās. Ir atspoguļota pētījuma gaita – literāro darbu izmantošana bērnu radošuma atraisīšanā un attīstībā. Ir atspoguļotas sarunas ar bērniem un bērnu radošie darbi, veikta to analīze, izdarīti secinājumi. Literārie darbi sekmē vecākā pirmsskolas vecumposma bērnu radošo darbību, ja pedagogs rada atbilstošu vidi, zina bērnu individuālās attīstības likumsakarības un izvēlas literāros darbus atbilstoši bērnu vajadzībām, interesēm. Darba struktūra: bakalaura darbs sastāv no ievada, pētījuma teorētiskās daļas, pētījuma praktiskās daļas, secinājumiem, 48 izmantotās literatūras un informācijas avotiem, un 5 pielikumi. Atslēgas vārdi: radošums, literārie darbi, radošuma attīstīšana, vide, vidējais pirmsskolas vecums. Theme of the work: Promotion of creative activity of middle aged children in the process of getting acquainted with literary works. Aim of research: To research the value of literary works in a process of fostering the middle age preschoolers’ creativity Tasks: 1. To analyse pedagogical and psychological literature on creativity, its essence. 2. To make theoretical research on the middle age preschoolers’ correlations of development of the creative activity. 3. To research (theoretically and practically) use of literary works in the process of developing the creative activity. Hypothesis: Literary works promote the creative action of middle age preschoolers if teacher: •if teacher chooses literary works according to the needs, interests and regularities of individual development of children; •children's views will be sought and heard; •if teacher creates the right environment; Theoretical part summarizes and analyzes the scientific opinions of educators, psychologists about the general character of creativity, the development of creativity in middle age preschoolers, the environment as a facilitator of creative activity and the possibilities of using literary works to promote children's creativity. The empirical part is provided to support the methodology of the study, to diagnose children's creativity at the beginning and end of the study. The course of research - the use of literary works in unlocking and developing children's creativity - is reflected. Discussions with children and children's creative works are reflected, conclusions are drawn and conclusions are drawn. Literary works foster the creativity of middle age preschoolers, if teacher creates the right environment, knows the regularities of individual development of children and selects the literary works according to children's needs, interests. Structure of the work: the research consists of an introduction, the theoretical part of the research, the practical part of the research, the conclusions, 48 sources of literature and information, and 5 appendices. Keywords: creativity, literary works, creativity development, environment, middle age preschoolers.