Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorLielmane, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:02:41Z
dc.date.available2019-12-31T02:02:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other73178
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49186
dc.description.abstractBakalaura darba autors: Kristīne Lielmane Bakalaura darba temats: „Agrīnā vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju veidošanās pirmsskolā” Mērķis: teorētiski analizēt un praktiski izpētīt agrīnā vecumposma bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstību Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar bērnu pašapkalpošanās prasmju jēdzienu, prasmēm, iemaņām. Tiek vērsta uzmanība uz agrīno pirmskolas vecuma bērnu personības attīstību. Tiek aplūkota rotaļu izmantošana pedagoģiskajā procesā, lai sekmētu bērnu pašapkalpošanās prasmes. Šajā nodaļā tiek aprakstīts arī kā pieaugušie var palīdzēt bērnam kļūt patstāvīgam Otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums, kā ar rotaļu palīdzību var veicināt agrīnā vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju veidošanos. Tika izvērtēts bērnu pašapkalpošanās prasmju līmenis gada sākumā (janvārī) un gada beigās (maijā). Pašapkalpošanās prasmju attīstība tika sekmēta ar rotaļu palīdzību un veikta salīdzinoša analīze. Tiek anketēti arī vecāki un skolotāji, lai noskaidrotu viņu viedokļus un salīdzinātu. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ņemot vērā izvirzītos nosacījumus, ka bērnu pašapkalpošanās prasmes agrīnā vecumposmā attīstīsies, ja pieaugušie •ļaus bērniem darboties patstāvīgi, nesteidzinot viņu darbības; •pedagoģiskajā procesā izmantos dažādas rotaļas, kas motivēs bērnus pakāpeniski apgūt dažādas prasmes. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās, prasmes, pašapkalpošanās prasmes, rotaļa, pirmsskola, agrīnais vecums. Bakalaura darbs sastāv no 76 lappusēm, tsk. – 9 tabulas, 11 attēli, 7 pielikumi. Izmantoti 74 informācijas avoti.
dc.description.abstractAuthor of bachelor thesis: Kristine Lielmane Bachelor thesis: “Development of self – service skills in preschool at the early childhood” Target: to theoretically analyse and practically explore the development of early childhood self – service skills. The first chapter of the paper introduces the concept of self – service skills, skills and abilities of children. Attention is focused on early personality development of pre – school age children. The use of play in the pedagogical process to enhance children’s self – service skills is considered. This chapter also describes how adults can help a child become independent. In Chapter Two, an empirical study was conducted on how play can enhance the self – service skills of early age children. Children’s self – service skills were assessed at the beginning of the year (January) and at the end of the year (May). The development of self – service skills was facilitated through play and comparative analysis. Parents and teachers were also interviewed to find out and compare their views. The empirical part confirms the hypothesis, given the assumptions that children’s self – service skills will develop at an early age, if adults •allow children to act independently without hurrying their activities; •use various toys in the pedagogical process, which will motivate the children to gradually acquire different skills. Keywords: self – service, skills, self – service skills, play, preschool, early age. The Bachelor Thesis consists of 76 pages, incl. – 9 tables, 11 figures, 7 appendices. 74 sources of information were used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpašapkalpošanās
dc.subjectprasmes
dc.subjectpašapkalpošanās prasmes
dc.subjectrotaļa
dc.subjectpirmsskola
dc.titleAgrīnā vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju veidošanās pirmsskolā
dc.title.alternativeDevelopment of self-service skills in preschool at the early childhood
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige