Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās kompetences ietekme uz saskarsmi
Autor
Učaikina, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba temats -vecākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās kompetences ietekme uz saskarsmi. Bakalaura darba mērķis - pētīt teorijā un praksēvecākā pirmsskolas bērnu emocionālo prasmju ietekmi uz saskarsmi. Darbs sastāv no divām daļām, kurās ir ietvertas vairākas apakšnodaļas. 1.nodaļā tika veikta analīze par saskarsmes veidiem un kas ietekmē saskarsmi, kurā tika analizētas un izvērtētas teorētiskās atziņas par saskarsmi, tās veidiem. Kā arī vecākā pirmsskolas bērnu personības raksturojums un emociju ietekmi uz saskarsmi dažādu autoru atziņās, tika noskaidrots, ka bērna emocijas ietekmē saskarsmi ar citiem un ir būtiski bērnam iepazīt savas emocijas un tās kontrolēt. Ar rotaļas palīdzību bērns var iemācīties kādas ir emocijas un kad tās izpaužas. 2. nodaļas saturs balstīts uz praktisku pētījumu, kurā piedalījās 13 vecākās pirmsskolas grupas bērni. Hipotēze tika pierādīta, par to liecina, bērni saskarsmē pratīs paust adekvātas emocijas, ja pieaugušais piedāvās daudzveidīgas aktivitātes dažādās saskarsmes situācijās, bērni aktīvi piedalīsies dažādās aktivitātēs un spēlēs, paužot savas emocijas. Darba apjoms- 44 lpp., 10 attēli, 2 tabulas. Atslēgas vārdi: pirmsskola, kompetence, saskarsme, rotaļa. The topic of work: the impact of the emotional competence of older preschool children on contact. The aim of the bachelor's work is to study the impact of emotional skills of older preschool children on contact in theory and practice. The work consists of two parts containing several sub-chapters. In Chapter 1, an analysis was carried out on the types of contact and affecting the interface, which analysed and evaluated theoretical knowledge of the contact, its types. As well as the personality profile of older preschool children and the impact of feelings on contact with different authors, it was found that the child's feelings affect contact with others and that it was essential for the child to get to know and control their feelings. By playing, a child can learn what emotion is and when it manifests itself. The content of Chapter 2 is based on a practical study involving children from the 13 older preschool groups. The hypothesis has been demonstrated by the fact that children will be able to express adequate feelings in contact if adults offer diverse activities in different contact situations, children will actively participate in different activities and games, expressing their feelings. Work volume - 44 p., 10 pictures, 2 tables. Key words: preschool, competence, contact, play.