Vārdu krājuma bagātināšana 3-4 gadīgiem bērniem ar rotaļas iekļaušanu pedagoģiskajā darbībā
Автор
Rautiņa, Undīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma: “Vārdu krājuma bagātināšana 3-4 gadīgiem bērniem ar rotaļas iekļaušanu pedagoģiskajā darbībā”. Darba autore: Undīne Rautiņa. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt vārdu krājuma bagātināšanas iespējas 3-4 gadīgiem bērniem ar rotaļas iekļaušanu pedagoģiskajā darbībā . Darba teorētiskā daļā: tiek analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra, kas saistīta ar bērnu vecumposmu atšķirībām. Tiek pētīts, kāds ir bērnu vārdu krājums konkrētajā vecumposmā, kā var bagātināt vārdu krājumu ar rotaļu palīdzību. Teorētiskās atziņas balstās galvenokārt uz G. Svence (1999), I. Puškarevs, (2001), V. Rūķe – Draviņa, (1992), D. Lieģeniece ,I. Nazarova (1999) u.c. autoru teorētiskajām atziņām. Praktiskajā daļā: ir veikta pedagoģiskā novērošana, lai pētītu un analizētu kāds ir bērnu raksturojums un vārdu krājums. Pētījums tiek veikts divas reizes, lai varētu analizēt vai ar rotaļu palīdzību var bagātināt bērna vārda krājumu. Tiek piemeklētas atbilstošas rotaļas bērnu vārdu krājuma bagātināšanai. Iegūtos rezultātus apkopo diagrammās, lai varētu analizēt kāda ir vārdu krājuma bagātināšanas dinamika. Bakalaura darba struktūra: ir 50 lappuses, 18 attēli, 2 tabulas, 2 diagrammas, 44 literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi: vārdu krājums, rotaļa, 3-4 gadus veci bērni. Title of the Paper: “Enrichment of vocabulary by incorporating play within pedagogical work for children of 3-4 years of age”. Type of Paper: Bachelor’s Paper Author of the Paper: Undīne Rautiņa. Goal of Research: To explore both in theory and practice the possibilities of enriching vocabulary for 3-4-year-old children by including play as part of pedagogic activity. Theoretical part of the Paper: includes analysis of literature sources on pedagogy and psychology, as regards differences of various age groups. It explores vocabulary of a child of a certain age, as well as methods of enhancement of it through play Most of theoretical cognitions are based on theoretical conclusions of authors (1999), I. Puškarevs, (2001), V. Rūķe – Draviņa, (1992), D. Lieģeniece, I. Nazarova (1999)e.t.c. Practical part of the Paper: investigates pedagogic observation to explore and analyse a child’s character traits and vocabulary. Observation was conducted twice, to determine whether or not play enriches a child’s vocabulary. The author chose games suitable for enrichment of a child’s vocabulary. The results gained are comprised in diagrams, to be able to analyse the dynamics of vocabulary enrichment. Volume of the Paper: 50 pages, 18 pictures, 2 tables, 2 diagrams, 44 literature and information sources. Key words: vocabulary, play, age group of 3-4 years.