Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu piederības izjūtas attīstība kolāžu veidošanas procesā
Author
Zaļkalne, Imanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats – vidēja pirmsskolas vecuma bērnu piederības izjūtas attīstība kolāžu veidošanas procesā. Darba autore – Imanta Zaļkalne. Darba zinātniskais vadītājs – prof. Dr. paed. Maruta Sīle. Pētījuma mērķis – pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu ģimenes piederības izjūtas attīstību kolāžu veidošanas procesā. Pētījuma hipotēze – vidējā pirmsskolas vecuma bērnu ģimenes piederības izjūtas attīstība kolāžu veidošanas procesā būs veiksmīgāka, ja: •tiks ievērota bērna iepriekšējā pieredze; •tiks ievērotas bērna intereses; •tiks izvēlēti bērna vecumam atbilstoši praktiskie darbi. Teorētiskajā daļā tiek analizēta zinātniskā literatūra par piederības izjūtu un tās attīstību, raksturota piederības izjūta vidēja pirmsskolas vecuma bērniem un analizētas piederības izjūtas attīstības iespējas kolāžu veidošanas procesa teorētiskie aspekti. Empīriskajā daļā tiek pamatota metožu izvēle, veikta situācijas konstatācija, bērna grupā veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība piederības izjūta ģimenei attīstības veicināšanai vidējā pirmsskolas vecuma bērniem, izmantojot dažādas sagatavošanas darbības un kolāžu veidošanu, un apkopoti pētījuma gaitā iegūtie rezultāti. Atslēgas vārdi – piederības izjūta, vidējā pirmsskolas vecuma bērni, kolāža, kolāžu veidošana. Darba saturs – kopīgais lappušu skaits 69 lappuses, 6 pielikumi, 3 tabulas, 9 attēli, 42 literatūras un informācijas avoti. Title of thesis – the development of the sense of belonging through collage making in pre–primary school. Name of the author – Imanta Zaļkane. Name of thesis supervisor – prof. Dr. paed. Maruta Sīle Purpose of research – to study the development of the sense of belonging to family in the preschool children through collage making. Hypothesis of thesis – the development of the sense of belonging to family in the preschool children through collage making will be successful if, •the child’s previous experience will be taken into account; •the child’s interests will be taken into account; •the child’s age–appropriate practical work will be selected. The theory section of the research analyses the scientific literature about the development of sense of belonging, describes the sense of belonging for pre–schoolers and discusses the development possibilities of the sense of belonging in the process of collage making. The practical section of the research reflects the methods of research, the research of the group of children, the influence of the pedagogical trial activities to develop the sense of belonging for preschool children families by using preparation activities and collage making and summarizes the results obtained during research. Keywords – sense of belonging, preschool children, collage, collage making. Content of thesis – 69 pages, 6 appendices, 3 tables, 9 pictures, 42 sources of information.