Show simple item record

dc.contributor.advisorPurmale, Rasma
dc.contributor.authorZiemane, Arta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:10Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:10Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73248
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49217
dc.description.abstractArtas Ziemanes kvalifikācijas darbā “Sešgadīga bērna tikumisko vērtību izpratnes un apguves iespējas drāmas iepazīšanas un izspēlēšanas procesā” tiek teorētiski pamatotas vairāku autoru domas par to, kas ir tikumiskās vērtības, drāma un sešgadīgo bērnu raksturojums. Temats izvēlēts, lai izpētītu pirmsskolas bērnu izpratni par šo tematu, kā arī tiktu aktualizēta drāmas izspēlēšana. Pētījuma daļā autore vēlas noskaidrot sešgadīgo bērnu izpratni par tikumisku rīcību, kā arī pētīt bērnu emocijas drāmas izspēlēšanas procesā. Darba mērķis: pētīt teorijā un praksē sešgadīga bērna vērtību izpratnes un apguves iespējas drāmas iepazīšanas un izspēlēšanas procesā. Pētījuma uzdevumi. 1.Pētīt un analizēt teorētiskās atziņas par tikumiskajām vērtībām, to apguves pamatnosacījumus sešgadīgajam bērnam. 2.Analizēt un raksturot sešgadīga bērna tikumisko vērtību apguvi. 3.Izzināt teorētiski drāmas nozīmi tikumisko vērtību izspēlēšanas un iepazīšanas procesā. 4.Pētīt praktiski sešgadīgu bērnu tikumisko vērtību izpratni un apguvi drāmas izspēlēšanas un iepazīšanas procesā. 5.Veikt secinājumus. Atslēgas vārdi: tikumisks, vērtības, drāma, sešgadīgs bērns, literārs darbs. Teorētiskajā daļā: tiek apkopoti dažādu autoru viedokļi un pētījumi par tikumiskajām vērtībām, drāmu un sešgadīgo bērnu raksturojumu. Tiek izteikts arī darba autores viedoklis. Empīriskajā daļā: tiek aprakstīts veiktais pētījums par drāmas izspēlēšanu kā palīglīdzekli bērnu tikumisko vērtību izpratnes sekmēšanā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Tiek apkopotas bērnu darbības un sarunas, kā arī bērnu vecāku anketu rezultāti. Tie apkopoti gan diagrammās, gan aprakstoši. Izvirzītā hipotēze ir pierādīta, jo drāmas darbības ietvaros ir novērojami uzlabojumi bērnu savstarpējās attieksmēs, reakcijās un zināšanās. Kad bērns ir nonācis kādā grūtā vai nepatīkamā situācijā, tikai tad viņš spēj izrādīt empātiju pret citiem bērniem. Darba struktūra: Darba apjoms ir 64 lappuses, tas sastāv no ievada, anotācijas latviešu un angļu valodā, 2 nodaļām, 7 apakšnodaļām, secinājumiem, 46 izmantoto informācijas avotu saraksta un 8 pielikumiem. Darbā ir 8 attēli, 5 tabulas.
dc.description.abstractIn Arta Ziemane's qualification paper “Possibilities of Understanding and Acquiring the Moral Values of a Six-Year-Old Child in the Process of Discovering and Playing the Drama” is theoretically justified several authors thoughts on what is moral values, drama, and six-year old child characteristics. The topic was selected to explore the children's understanding of the subject, as well as to update dramatization and theatricality playing out. In the part of the study the author wishes to clarify children's understanding of moral behavior, as well as to explore children's emotions in the play of dramatization. The aim of the qualification paper: to study the theory and practice of understanding and learning the values of a six-year-old child in the process of getting to know and playing drama. Tasks of the research: 1.Study and analyze theoretical conclusions about moral values and basic conditions of their acquisition. 2.Analyze and describe the acquisition of the moral values of a six-year-old child. 3.Study the importance of drama in the process of playing out and discovering moral values. 4.Study the understanding and acquisition of the moral values of six-year-old children in the process of playing and learning about drama. 5.Make conclusions. Keywords: moral, values, drama, six year old child, literary work. Theoretical part: various authors' views and studies on moral values, dramatization and characterization of six-year-old children are collected. The author's opinion is also expressed. Empirical part: describes a study on playing dramatization as an aid in raising children's understanding of moral values for older preschoolers. Children's activities and conversations with children are collected, as well as parents questionnaires. The results are summarized both diagrammatically and descriptively. The hypothesis is proved, as have been observed improvements in children's attitudes, reaction and knowledge of this activity. Only when a child is in a difficult or unpleasant situation he is able to show empathy for other children. Structure of the thesis: The qualification paper is on 64 pages consists of an introduction part, annotations in Latvian and English, 2 chapters, 7 subchapters, 1 conclusion, 46 sources of information and 8 appendices. The work consists of 8 pictures and 5 tables.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjecttikumisks
dc.subjectvērtības
dc.subjectdrāma
dc.subjectsešgadīgs bērns
dc.subjectliterārs darbs
dc.titleSešgadīga bērna tikumisko vērtību izpratnes un apguves iespējas drāmas iepazīšanas un izspēlēšanas procesā
dc.title.alternativeOpportunities for understanding and learning the moral values of a six-year-old child in the process of getting to know and playing drama
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record