Show simple item record

dc.contributor.advisorFreiberga, Inese
dc.contributor.authorPopmane, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:11Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:11Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73249
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49218
dc.description.abstractAutores kvalifikācijas darba nosaukums ir „Mācību vides nozīme pašvadītā mācību procesā pirmsskolas vidējā vecumā”. Pētījuma mērķis ir izpētīt pašvadītas mācīšanās iespējas mērķtiecīgi veidotā mācību vidē pirmsskolas vidējā vecuma bērniem. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt zinātnisko literatūru par pašvadītas mācīšanas būtību un tās nozīmi bērna personības attīstībā. 2.Raksturot pašvadītam mācīšanās procesam atbilstošu mācību vidi pirmsskolas vidējā vecumā. 3.Empīriski pētīt mācību vides ietekmi uz pašvadītu mācīšanās procesu. 4.Analizēt un apkopot iegūtos datus, izstrādāt secinājumus. Kvalifikācijas darbs ir veidots no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskā daļā tika apkopota zinātniskā literatūra par pašvadītu mācīšanos, mācību vides nozīmi tās veidošanas procesā un iespējām pirmsskolas vidējā vecuma bērniem. Pēc literatūras apskata tika secināts, ka pašvadīta mācīšanās pirmsskolas vidējā vecuma bērniem īstenojas tad, ja mācību vide ir mērķtiecīgi un sistemātiski veidota, atbilstoši bērnu vecumposmam, vēlmēm, spējām un vajadzībām. Kā arī, ja tiek nodrošināta emocionāli droša un konsekventa mācību vide. Empīriskajā daļā praktiski tika novērotas bērnu ikdienas darbības pētījuma sākumā. Tika mērķtiecīgi un sistemātiski mainīta mācību vide pētījuma laikā. Pētījuma noslēgumā tika veikti atkārtoti bērnu darbību novērojumi un veikts salīdzinājums, analīze un sniegti ieteikumi pašvadītas mācīšanās veicinošas vides veidošanai. Pētījuma hipotēze - pašvadīts mācību process pirmsskolas vidējā vecumā tiek veicināts, ja mācību vide ir mērķtiecīgi veidota atbilstoši bērnu vecumposmam, bērniem ir nodrošinātas patstāvīgas darbības iespējas un mācību vide pauž skaidru uzdevumu veikšanas kārtību – apstiprinājās. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām un 8 apakšnodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem. Tajā iekļauti 10 attēli un 4 tabulas, izmantoti 23 literatūras avoti. Darba apjoms ir 43 lapaspuses.
dc.description.abstractThe title of this study is “Importance of study environment in self – directed learning for middle – aged children at preschool”. The aim of this research is to explore the possibilities of self – directed learning in preschool middle aged children while purposefully changing the learning environment. The enabling objectives set: 1.To analyze the literature about the meaning of self – directed learning and its importance in the development of the child. 2.To characterize the appropriate learning environment for a self – directed learning process in the preschool age. 3.To study empirically the influence of learning environment on self – directed learning process. 4.Analyze and summarize the obtained data, make conclusions. The qualification study consists of theoretical and empirical part. In the theoretical part, the scientific literature on self-directed learning, the role of the learning environment in its development and opportunities for preschool middle – aged children was collected. After reviewing the literature, it was concluded that self – directed learning in preschool middle – aged children occurs when the learning environment is purposefully and systematically shaped according to their age, desires, abilities and needs. As well as providing an emotionally safe and consistent learning environment. The empirical part practically observed children's daily activities at the beginning of the study. The learning environment during the study was purposefully and systematically changed. The study concluded with repeated observations of children's activities and comparison, analysis and recommendations for the development of a self-directed learning environment. The research hypothesis – The self – directed learning process in preschool middle age is promoted if the learning environment is purposefully designed according to the age of the children, the children are provided with independent activities and the learning environment expresses clear tasks – has been approved. The qualification paper consists of an introduction, 2 chapters and 8 subchapters, conclusions and suggestions. It contains 10 figures and 4 tables, and uses 23 references. Work volume on 43 pages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpašvadīta mācīšanās
dc.subjectmācību vide
dc.subjectpirmsskolas vidējā vecuma grupa
dc.subjectprasmes
dc.subjectpirmsskolas izglītība
dc.titleMācību vides nozīme pašvadītā mācību procesā pirmsskolas vidējā vecumā
dc.title.alternativeImportance of study environment in self-directed learning of middle-aged children at preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record