Vecāku un skolotāju sadarbība 1,5-3 gadīgu bērnu adaptācijas sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Mierkalne, Kellija Megija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums – vecāku un skolotāju sadarbība 1,5-3 gadīgu bērnu adaptācijas sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autore – Kellija Megija Mierkalne Darba vadītāja – Dace Augstkalne Darba mērķis - analizēt skolotāju un vecāku sadarbības modeļus bērnu adaptācijas veicināšanai un pētīt vecāku un skolotāju sadarbības ietekmi uz 1,5 līdz 3 gadīgu bērnu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autore apkopoja, raksturoja un izanalizēja autoru atziņas par 1,5-3 gadīgu bērnu adaptācijas procesu pirmsskolā. Darba teorētiskajā daļā tiek skaidroti tādi jēdzieni kā – adaptācija, sociālā adaptācija, kā arī tiek skaidrotas adaptācijas procesa pakāpes. Kā arī tiek analizētas sadarbības formas , kādas tiek izmantotas pirmsskolas izglītības iestādē, un 1,5- 3 gadīgu bērnu attīstības posmu raksturojums dažādu autoru atziņās. Darba empīriskajā daļā tiek izmantota darba autores veidota aptauja, audzēkņu novērošana un pedagoģiskā darbība. Kvalifikācijas darba nobeigumā darba autore izstrādājusi ieteikumus vecākiem un skolotājiem bērna adaptācijas sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Analizējot teorētiskās atziņas un, apkopojot empīriskā pētījuma rezultātus, tiek secināts, ka 1,5-3 gadīgu bērnu adaptācijas sekmēšanai liela nozīme ir skolotāju un vecāku savstarpējai sadarbībai. Darbs izstrādāts uz 45 lapām, ar 2 tabulām, 10 attēliem un pievienotiem 3 pielikumiem. Kopumā darbā izmantoti 33 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: adaptācija,skolotāju un vecāku sadarbība, pirmsskolas izglītības iestāde. Name of paper: Parent-teacher collaboration as a promoting factor of adaptation to preschool of children between 1, 5 and 3 years of age. Author: Kellija Megija Mierkalne Supervisor: Dace Augstkalne Aim of the paper: To analyze parent-teacher models of collaboration used to promote adaptation and to explore the effects of parent-teacher collaboration on adaptation to preschool in 1, 5 to 3 year old children. The author of this paper compiled, analyzed and described theoretical findings about adaptation to preschool in 1, 5 to 3 year old children. The theoretical section of this paper explains concepts such as adaptation, social adaptation and describes different levels of adaptation. The author also analyzes different forms of collaboration used by teachers and parents in preschool settings. The topic of child development between ages 1, 5 and 3 is also covered in this paper. For the empirical part of this paper the author created and used a survey, observation and pedagogical work. The end section of this paper offers recommendations for parents and teachers on promoting child’s adaptation to preschool. The analysis of theoretical findings and the results of empirical study allows to conclude that the collaboration between parents and teachers has a great impact on adaptation to preschool for children aged 1, 5 to 3 years. The paper consists of 45 pages, 2 tables, 10 pictures and 3 apendixes. There are 33 citations used in this paper. Key words: adaptation, parent – teacher collaboration, preschool