Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu mūsdienu tehnoloģiju prasmju pilnveide pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Author
Streipa, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Linda Streipa Darba vadītāja: profesore Dr.paed. Maruta Sīle Pētnieciskā darba temats: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu mūsdienu tehnoloģiju prasmju pilnveide pirmsskolas pedagoģiskajā procesā Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt 4-5 gadīgu bērnu mūsdienu tehnoloģiju prasmju pilnveidi pirmsskolas pedagoģiskajā procesā Pētījuma uzdevumi: analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu mūsdienu tehnoloģiju prasmju pilnveidi; raksturot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu mūsdienu tehnoloģiju prasmju pilnveidi; salīdzināt mācību procesus Latvijā un Lielbritānijā; organizēt un analizēt empīriskā pētījumā iegūtos datus. Pētījuma metodes: Teorētiskās izpētes metodes- literatūras analīze. Empīriskās izpētes metodes- intervijas, anketēšana. Matemātiskās izpētes metodes- iegūto, izpētīto metožu datu reģistrēšana un analizēšana. Teorētiskais pamatojums: Kompetences balstīta izglītības satura reforma paredz ieviest pirmsskolas pedagoģiskajā procesā mūsdienīgas, inovatīvas metodes mācību jomu centros, kad mācības notiek caur tehnoloģiju spēlēm, dažādiem materiāliem, kurus iegūst internetā. Pilnveidojas jēgpilna mūsdienu tehnoloģiju prasmju pilnveide. Pētījums veikts: X Latvijas pirmsskolas izglītības iestādē, Y Lielbritānijas pirmsskolas izglītības iestādē Pētījuma darbu lapaspušu skaits: 48 Pētījuma darbu tabulu skaits: 6 Pētījuma darbu bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits: 31 Pētījuma darbu pielikumu skaits: 3 Atslēgas vārdi: mūsdienu tehnoloģijas, vidējās pirmsskolas vecums, mūsdienu tehnoloģiju lietošanas prasmju pilnveide The author of the graduate work: Linda Streipa Manager of the graduate work: professor Dr.paed. Maruta Sīle The topic of the research work: Improvement of modern technology skills of middle-aged children in pre-school pedagogical process. The aim of the research work: to theoretically study and practically test the development of modern technology skills of 4-5 years old children in the pre-school pedagogical process. The tasks of the research work: to analyze theories of pedagogical and psychological scientists on the development of modern technology skills of middle-aged children; describe the development of modern technology skills of middle-aged children; comparing learning processes in Latvia and Great Britain; organize and analyze data from empirical research. Research methods: Theoretical research methods -literature analysis. Empirical research methods - interviews, questionnaires. Mathematical research methods - recording and analyzing data of obtained methods. Theoretical basis: The competence-based educational reform aims to introduce into the preschool pedagogical process state-of-the-art, innovative approaches to learning center-based learning through technology games and various online content. Meaningful development of modern technology skills is developing. Research implemented: X Latvian pre-school educational institution, Y Great Britain pre-school educational institution Number of research pages: 48 Number of tables of research work: 6 Number of bibliographic list units of research papers: 31 Number of attachments to the research paper: 3 The key words: modern technologies, middle pre-school age, improvement of skills in using modern technologies