Show simple item record

dc.contributor.advisorMeņģelsone, Aiga
dc.contributor.authorBaha, Irina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:17Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:17Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73279
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49227
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs izstrādāts par tematu „Līdzsvara attīstības iespējas pastaigu laikā 5-6 gadus veciem bērniem”. Tā mērķis – pētīt līdzsvara attīstības iespējas pastaigu laikā 5-6 gadus veciem bērniem. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā izskatīta līdzsvara attīstīšanas nepieciešamība un problemātika, noteikti aktuālākie līdzsvara attīstīšanas uzdevumi 5-6 gadus veciem bērniem, kā arī noteikti iespējamie paņēmieni līdzsvara attīstīšanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Par teorētisko atziņu bāzi kalpoja tādu zinātnieku pētījumi kā A. Kaupušs, V.Lāriņš (2015), R.Karlovska (2000, 2017), L. Seveļjeva (2016) M. Lejiete (2015), S. Ušča, V. Ļubkina (2015), P. Sommerfleck, G. Macchi, R. Weinschelbaum (2016), M.Bezrukiha, T.Fiļipova (Безруких, Филиппова, 2018) u.c. Empīriskajā pētījuma izvirzīti pieci kritēriji līdzsvara attīstības vērtēšanai, kā arī analizēti izmantotie paņēmieni (vingrinājumi un rotaļas) pastaigu laikā, nosakot individuāli atbilstošākos katram bērnam. Lai arī tiek konstatētas individuālas atšķirības rotaļu izvēlē, tomēr kopumā par efektīvākajiem paņēmieniem uzskatāmas sižetiskas kustību rotaļas, kas balstītas uz bērnu iztēli (attēlot kādu personu, dzīvnieku). Pat pasīvākos bērnus var veiksmīgi iesaistīt integrētās rotaļās – ceļojumos, kuros bērni meklē „apslēptos dārgumus”, secīgi izpildot dažādu uzdevumu sērijas. Lai arī izmantotie paņēmieni ļauj uzlabot līdzsvara izjūtu bērniem, tomēr rezultāti nav optimāli, tādēļ ir svarīgi, lai dotajai problemātikai tiktu pievērsta uzmanība visa mācību gada garumā. Darbu var izmantot pirmsskolas pedagogi, vecāki, kā arī studenti, kas interesējas par līdzsvara attīstīšanas iespējām bērniem. Kvalifikācijas darba apjoms: 57 lpp., 9 tabulas, 7 attēli, izmantoti 48 literatūras avoti, pievienots 1 pielikums Atslēgas vārdi: līdzsvars, vestibulārais aparāts, vecākais pirmsskolas vecums, pastaigu organizēšana, kustību rotaļas
dc.description.abstractThe qualification work elaborated on the topic “Balance developing opportunities during walking for 5-6 year old children”. Purpose of this topic is research balance developing opportunities during walking for 5-6 year children. This work consist theoretical and empirical parts. Theoretical part considered necessity and problems in balance development, has identified most topical balance development tasks for 5-6 year old children and identify possible techniques for developing balance in the pre-school pedagogical process. For theoretical bases served scientific insights such as A. Kaupušs, V.Lāriņš (2015), R.Karlovska (2000, 2017), L. Seveļjeva (2016) M. Lejiete (2015), S. Ušča, V. Ļubkina (2015), P. Sommerfleck, G. Macchi, R. Weinschelbaum (2016), M.Bezrukiha, T.Fiļipova (Безруких, Филиппова, 2018) and others. In empirical research have been set five parameters to estimate balance developing and analyzed used techniques (exercises and games) during walking and individually define for each children most appropriate. Although there are individual difference in the choice of games, however action games in general considered the most effective technique, which is based on children imagination (impersonate a person or an animal). Even the most passive children can be successfully involved in integrated games-journeys, where children seek out the “hidden treasure” by successively completing a series of tasks. The used technique can be improve the children sense of balance, however the results not optimal, that why is important to pay attention to the problem all year. The work can be used by preschool teachers, parents and students interested in opportunities for develop balance in children. Qualification work content: 57 pages, 9 tables, 7 pictures, , 48 sources of literature were used, 1 appendix added Key words: balance, vestibular apparatus, older preschool age, organization of walks, action games
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectlīdzsvars
dc.subjectvestibulārais aparāts
dc.subjectpastaigu organizēšana
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectkustību rotaļas
dc.titleLīdzsvara attīstības iespējas pastaigu laikā 5-6 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeBalance developing oppurtunities during walking for 5-6 year old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record