3-4 gadus vecu bērnu uzmanības attīstība darbojoties ar dabas materiāliem
Автор
Nauduseviča, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu 3-4 gadus vecu bērnu uzmanības attīstība darbojoties ar dabas materiāliem. Pētījuma aktualitāti noteica tas, ka mūsdienās bērni jau kopš agras bērnības tiek radināti pie plašās tehnoloģiju pasaules, kura krasi ietekmē bērna attīstību kopumā, jo bērna uzmanība tiek bezmērķīgi novērsta izklaidējošā veidā. Cilvēki ir aizmirsuši to, ka cilvēks ir daļa no dabas, un daba sniedz neizsmeļamus resursus, materiālus ar ko ir iespējams darboties bērnam, lai viņš attīstītos gan fiziski, gan garīgi. Pētījuma mērķis ir pētīt 3-4 gadus vecu bērnu uzmanības attīstību darbojoties ar dabas materiāliem – smiltīm. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās daļas un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā tiek analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par uzmanību, tās īpašībām, nozīmi, kā arī atziņas par uzmanības raksturojumu 3-4 gadus veciem bērniem un tās veicināšanu darbojoties ar dabas materiāliem - smiltīm. Kopā tika analizēti 34 autoru darbi, kā piemēram, J. Kolominskis, A. Vorobjovs, V. Zelmenis, Dž. S. Ross, u.c. autori, kuri minēti zemsvītras atsaucēs vai literatūras avotu sarakstā. Empīriskajā pētījumā, daļā tika veidots pētījuma plāns un izklāstīts pielietoto metožu pamatojums, izstrādāti vērtēšanas kritēriji un veikta bērnu sākotnējā vērtēšana, balstoties uz dažādiem ikdienas novērojumiem dažādās nodarbībās, rotaļās. Tika veikta pedagoģiskā darbība izmantojot dabas materiālu - smiltis, lai vecinātu bērnu uzmanības attīstību, kā arī pēc katras nodarbības tika veikta atkārtota vērtēšana. Pēc atkārtotās vērtēšanas, datu analīzes un salīdzināšanas, darba autore secina, ka, lai izstrādātu veiksmīgi uzdevumus un veicinātu bērnu uzmanības attīstību darbojoties ar dabas materiālu – smiltīm, ir nepieciešams ņemt vērā vecumposma īpašības, kā arī bērnu individuālas intereses un vajadzības, lai bērns vispār vēlētos darboties. Pēc pētījumā iegūtajiem datiem, ir iespējams apgalvot, ka darbošanās ar dabas materiāliem – smiltīm veicina bērna uzmanības attīstību. The qualification paper is devoted to the theme of developing the attention of 3-4 year old children working with natural materials. The topicality of the research was determined by the fact that nowadays children are being raised from a very early age to the wide world of technology, which dramatically affects the development of the child as a whole, because the attention of the child is distracted in an entertaining way. Humans have forgotten that man is a part of nature, and nature provides inexhaustible resources, materials that can be used by a child to develop both physically and mentally. The aim of the study is to study the development of attention of children aged 3-4 years when working with natural materials - sand. The research consists of two parts - theoretical part and empirical research. Theoretical part analyzes the findings of attention, its characteristics and importance, as well as the characterization of attention in children of 3-4 years of age and its promotion by working with natural materials - sand. Totally in this research were analyzed 34 author works, such as, J. Kolominskis, A. Vorobjovs, V. Zelmenis, J. S. Ross, and other authors that were cited in footnotes or in the list of literature sources. In the empirical research, the section developed the study design and outlined the rationale for the methods used, developed the assessment criteria and made the initial assessment of the children based on different daily observations in different activities and play. A pedagogical activity was conducted using natural material - sand to stimulate the development of children's attention, and re-evaluation was after each lesson. After re-evaluation, data analyzing and comparing, the author concludes that in order to develop successful tasks and promote children's attention when working with natural material - sand, it is necessary to take into account the characteristics of the age group, as well as the individual interests and needs of the child, so that the child is willing to work at all. According to data from the study, it is possible to say, that working with natural materials - sand contributes to the development of children's attention.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Stratēģijas skolēnu uzmanības problēmu risināšanai angļu valodas stundās 8.klasē
Annuškāne, Elīna (Latvijas Universitāte, 2011)Slikta skolēnu uzvedība un uzmanības trūkums ir vispārrunātākās problēmas skolotāju vidū. Skolotājam tas ir izaicinošs un diezgan grūts uzdevums noturēt skolēnu uzmanību uz mācību procesu un panākt, ka viņi ir tajā iesaistīti. ... -
Uzmanības pievēršanas paņēmieni 11. klases skolēnu iesaistīšanai angļu valodas stundās
Ņikitina, Nataļja (Latvijas Universitāte, 2012)Autore izvēlējās diplomdarba tēmu „Uzmanības pievēršanas paņēmieni 11. klases skolnieku iesaistīšanai angļu valodas stundās”, balstoties uz personīgo pieredzi, strādājot ar jaunākiem skolēniem, un nepieciešamību piemērot ... -
Uzmanība un kontrastredze perifērijā
Greiziņš, Ansis (Latvijas Universitāte, 2009)Bakalaura darbā tiek pētīta uzmanības ietekme uz kontrastredzi perifērā redzē. Kā perifērās redzes stimuli tiek izmantatoti gabora režģi. Stimuli tiek novietoti dažādās tīklenes ekscentricitātēs 20○, 25○, 30○, 35○ ar dažādām ...