Bērna attīstības iespējas brīvdabas pedagoģijā vecākajā pirmsskolas vecumā
Author
Vēvere, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Zane Vēvere Bakalaura darba temats: Bērna attīstības iespējas brīvdabas pedagoģijā vecākajā pirmsskolas vecumā. Studiju programma: Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: profesore, Dr.psych. Tija Zīriņa Kvalifikācijas darbā tiek pētīts / analizēts: bērna attīstības iespējas brīvdabas pedagoģijā. Darba mērķis: pētīt bērna attīstības iespējas brīvdabas pedagoģijā vecākajā pirmsskolas vecumā. Darba uzdevumi: 1. Analizēt pedagogu teorijas par brīvdabas pedagoģiju. 2. Raksturot bērna attīstības likumsakarības vecākajā pirmsskolas vecumā. 3. Atlasīt pedagoģiskos paņēmienus bērnu attīstības sekmēšanai brīvdabas pedagoģijā. 4. Veikt pētījumu par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību brīvdabas pedagoģijā. Darbs sastāv no četrām nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek analizēta literatūra par brīvdabas pedagoģijas jēdzienu un tās vēsturi. Otrajā nodaļā ir analizēta literatūra par bērna attīstību vecākajā pirmsskolas vecumā. Trešajā nodaļā izstrādāti pedagoģiskie paņēmieni bērna attīstības sekmēšanai. Savukārt ceturtajā nodaļā-pētījums par bērna attīstības iespējām brīvdabas pedagoģijā vecākajā pirmsskolas vecumā. Rezultātā: Pētījuma laikā izstrādāta hipotēze apstiprinājās- Bērna attīstības iespējas brīvdabas pedagoģijā būs sekmīgas, ja pedagogs izmantos dabas objektu demonstrēšanas metodi un ikdienas pedagoģiskajā procesā tiks izmantoti dabas novērojumi. Darba apjoms: 61 lappuses Darbā izmantoti: 5 attēli, 7 tabulas, 41 literatūras avoti un 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: bērna attīstība; brīvdabas pedagoģija; pedagoģiskie paņēmieni;vecākais pirmsskolas vecums. Author: Zane Vēvere Bachelor’s paper theme: Opportunities of a child development in open-air pedagogy during the oldest pre-school age. Study program: Preschool and primary school teacher. Scientific adviser: proffesor Dr.psych. Tija Zīriņa The research/analysis of qualification work: child development opportunities in open-air pedagogies. Aim of the work: study the development of a child in an open-air pedagogy at the oldest preschool age. Tasks: 1. Analyse theories of pedagogies about open-air pedagogy; 2. Describe the child’s developmental regularity at the oldest preschool age; 3. Select pedagogical techniques to promote the development of children in an open-air pedagogy; 4. Carry out a study on the development of children at the oldest preschool age in an open-air pedagogy. Work consists of four chapters. The first chapter contains the analysis of the literature on the concept of an open-air pedagogy and its history. The second chapter completes analysis of the literature on the development of a child at the oldest preschool age. In the third chapter pedagogical techniques for promoting the development of a child were developed. In the final chapter research on the possibilities of development for a child in an open-air pedagogy at the oldest preschool age. In result: A hypothesis developed during the study was confirmed – the chances of development of a child in an open-air pedagogy will be successful if the pedagogue uses the methods of demonstrating natural objects and the daily pedagogical process will use nature observations. Volume of the work: 61 pages In the work has been used: 5 images, 7 tables, 41 sources of literature and 2 appendixes. Keywords: child development; open-air pedagogy; pedagogical techniques; the oldest preschool age.