Trīsgadīgu bērnu emocionālās atsaucības attīstība pasaku iepazīšanas procesā
Author
Dēvita, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats – trīsgadīgu bērnu emocionālās atsaucības attīstība pasaku iepazīšanas procesā. Darba autore – Lelde Dēvita Darba zinātniskais vadītājs - prof. Dr. paed. Maruta Sīle Pētījuma mērķis – pētīt trīsgadīgu bērnu emocionālās atsaucības attīstību pasaku iepazīšanas procesā. Pētījuma hipotēze – pasakas sekmē trīsgadīgu bērnu emocionālās atsaucības attīstību tad, ja pedagogs: •izprot emocionālās attīstības būtību un tās likumsakarības; •izvēlas pasakas, kurās aprakstītas tās emocijas ar kurām pedagogs vēlas bērnus iepazīstināt; •uzklausa bērnu komentārus pasakas lasīšanas laikā; •uzdodot jautājumus, mudina runāt arī tos bērnus, kas parasti sarunās nepiedalās. Teorētiskajā daļā tiek analizēta zinātniskā literatūra par emocionālo atsaucību un sniegts trīsgadīgu bērnu emocionalās atsaucības raksturojums un to ietekmējošie faktori. Tiek noskaidrotas bērnu emocionālās atsaucības attīstības iespējas pirmsskolas organizētajos mācību jomu centros, kur viena no darbības formām ir iepazīšanās ar pasakām. Empīriskajā daļā tiek pamatota metožu izvēle, formulēti kritēriji un rādītāji, veikta situācijas konstatācija, grupā veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Noskaidroti vecāku viedokļi. No pedagoģiskajām metodēm par lietderīgāko tiek uzskatīta pārrunu veikšana pēc pasakas izlasīšanas un pasakas lasīšanas laikā. Pēc izvirzītajiem uzdevumiem tika veikti secinājumi un ieteikumi skolotājiem. Atslēgas vārdi – emocionālā atsaucība, pasakas, pārrunas, mācību jomu centri. Darba saturs – kopīgais lappušu skaits ir 61 lpp., 4 pielikumi, 16 tabulas, 11 attēli, 33 literatūras un informācijas avoti. The subject of the bachelor’s work is “The Development of the Emotional Responsiveness of Three-year-old children in the Process of Learning about Fairy-Tailes”. The author of the bachelor’s work – Lelde Devita. The scientific supervisor of the bachelor’s work - prof. Dr. paed. Maruta Sile. The aim of the study is to research the development of emotional responsiveness of three-year-old children in the process of learning about fairy-tales. The hypothesis of the bachelor’s work is that fairy-tales promotes the development of the emotional responsiveness of three-year-old children if teacher: •understands the essence and the regularities of the emotional development; •chooses fairy-tales which tells about those emotions what children needs to be introduced with; •is listening the coments of children while reading the fairy-tale; •by questioning motivates to speak those children, who usually speak less. The theoretical research – analyzes the scientific literature about emotional responsiveness and gives the description and influencing factors of emotional responsiveness. The empirical study - justifies the choise of methods, formulates the criteria and the indicators of emotional responsiveness, finds out the situation in group, reflects the practical work with children, finds out the opinion of parents. Analyzes and compares the data from the empirical study and gives recommendations for teachers. From pedagogical methods as the most useful is recognized the conducting of discussions while reading and after the reading of fairy-tale. Key words – emotionall responsiveness, fairy-tales, discussions, learning area centers. Content of bachelor’s work – the bachelor’s work consists of 61 pages from which 4 are annexes, 16 tables, 11 images, 33 sources of literature and other sources.