Digitālās vides izmantošana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā dabaszinātņu jomā
Author
Bengere, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: “Digitālās vides izmantošana pedagoģikajā procesā pirmsskolā dabaszinātņu jomā.” Darba autore: Sabīne Bengere Darba mērķis: pētīt digitālās vides izmantošanu pedagoģiskajā procesā pirmsskolā dabaszinātņu jomā. Darba apjoms: 54 lappaspuses, 14 attēli, 4 tabulas, 29 literatūras avoti, 8 pielikumi. Atslēgas vārdi: pirmsskola, digitālās tehnoloģijas, digitālā vide, dabaszinātņu joma, pedagoģiskais process. Darba teorētiskajā daļā analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarībām pētāmās problēmas kontekstā, kā arī aprakstīti digitālās vides izmantošanas paņēmieni pedagoģiskajā procesā pirmsskolā dabaszinātņu jomā. Praktiskajā daļā veikts pētījums balstoties uz bērnu novērošanu un pirmsskolas pedagogu anketēšanu. Secinot, ka digitālās tehnoloģijas var sekmīgi izmantot pedagoģiskajā procesā pirmsskolā dabaszinātņu jomā, ievērojot: bērna vecumu, viņa individuālās attīstības īpatnības, aktualitāti, balansu (laika ierobežojumu) starp digitālo tehnoloģiju izmantošanu un tradicionālajām mācību metodēm, pedagoga zināšanas par digitālajām tehnoloģijām un to plašajām lietošanas iespējām, kā arī prasmi tās pielietot mācību procesā. Integrējot šīs tehnoloģijas pedagoģiskajā procesā pedagogam rūpīgi jāplāno: mācību mērķis, uzdevumi, darba organizācijas formas un metodes, kā arī laika ierobežojums bērniem darbā ar digitālajām tehnoloģijām. Theme of work: “The use of digital environment in the pedagogical process in pre-school field of natural science.” Author of the work: Sabine Bengere Purpose of work: research use of digital environments in pedagogical process in natural sciences in pre-school. Volume of work: 54 pages, 14 illustrations, 4 illustrations, 29 literature sources, 8 annexe. Key words: pre-school, digital technology, digital environment, natural sciences, pedagogical process. The theoretical part of work analysed of pedagogy and psychology quotes of the scientists about regularities of pre-school children development in the context of the problem under investigation, also describes the ways in which the digital environment is used in the pedagogical process in pre-school science. The practical part of the research is based on observation of children and questionnaires of pre-school teachers. Concluding that digital technology can be successfully used in the pedagogical process of pre-school science education, subject to: the age of the child, peculiarities of his personal development, topicality, balance (time limit) among use of digital technology and traditional teaching methods, the teachers knowledge about of digital technology and their wide range of uses as well as the ability to apply them in the learning process. When integrating these technologies into the pedagogical process, the teacher has to plan carefully: purpose of studying, exercises, and forms and methods of work organization as well as a time limit for children working with digital technologies.