Sadarbības prasmju sekmēšana kustības rotaļā vidējā vecuma bērnu grupā pirmsskolā
Автор
Ņukša, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tematu „Sadarbības prasmju sekmēšana kustības rotaļā vidējā vecuma bērnu grupā pirmsskolā”. Darba mērķis: teorētiski un praktiski noskaidrot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju attīstīšanas iespējas kustību rotaļās. Par darba teorētiskās daļas bāzi kļuva tādu pētnieku darbi kā M. Anthony (2019), A. Doyle (2018), D. Dzintare, I. Stangaine (2007, 2014), M. Helsel (2017), G. Svence (1999), Ž. Piažē (2001) J. Fadejeva (Фадеева, 2010) u.c. Empīriskajā daļā analizēti tādi sadarbības prasmju aspekti kā prasme aicināt vienaudžus uz sadarbību kopīgas rotaļas ietvaros; prasme papildināt cita piedāvāto ar saviem priekšlikumiem; prasme piekāpties un sniegt atbalstu citiem; prasme organizēt citus un uzņemties iniciatīvu; prasme vienoties par noteikumiem un tos attiecīgi ievērot. Organizētas 12 kustību rotaļas, kas vairākkārtīgi atkārtotas, veicinot sadarbības prasmju attīstību. Sasniegtie rezultāti ļauj apstiprināt sākotnēji izvirzīto hipotēzi: vidējā pirmsskolas sadarbības prasmes tiks sekmētas, ja: – ikdienas pedagoģiskajā procesā tiks piedāvātas dažādas, konkrēto bērnu vecumam un interesēm atbilstošas kustību rotaļas, kas ietvers uzdevumu izpildi pāros un komandās; –skolotājs nodrošinās bērnu kustību rotaļām piemērotu vidi un savlaicīgi novērsīs iespējamos konfliktus. Kvalifikācijas darba apjoms: 47 lpp., 3 attēli, 6 tab., 51 literatūras vienības, 2 pielikumi Atslēgas vārdi: sadarbība, sadarbības prasmes, vidējais pirmsskolas vecums, kustību rotaļas, pirmskolas pedagoģiskais process The title of the qualification work is Promoting the cooperation skills in movement games in the middle age group of the pre-school children. The purpose of the work: theoretically and practically to clarify the developing possibilities of the promoting the cooperation skills in the movement games in the middle age group of the pre-school children. Base of the theoretical part: M. Anthony (2019), A. Doyle (2018), D. Dzintare, I. Stangaine (2007, 2014), M. Helsel (2017), G. Svence (1999), Ž. Piažē (2001) J. Fadejeva (Фадеева, 2010) u.c. In the empirical part was analysed the aspects of cooperation skills, such as the ability to invite peers to the cooperation in joint games; the ability to supplement anothers offered with their proposals; the ability to make concessions and provide support to others; the ability to organise others and take initiatives; the ability to agree on rules and to follow them accordingly. 12 movement games have been organised, repeated repeatedly during the development of the cooperation skills. The results achieved to support the initial hypothesis: the middle age group of the pre-school children's cooperation skills will be promoted if - day-to-day pedagogical process will offer a variety of movement games according to the age and interests of the specific children age, including the performance of the tasks in couples and teams; - The teacher will provide an appropriate environment for children's mobility and prevent potential conflicts in time. Scope of the qualification work is 47 pages, 3 pictures, 6 tables, 51 literature sources 2 annexes. Key words: cooperation, cooperation skills, middle age group of the pre-school children, movement games, pre-school pedagogical process.