• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

2-3 gadīgu bērnu pamatkustību apguves veicināšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-73348-Dunska_Ieva_id17043.pdf (1.183Mb)
Author
Dunska, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autore: Ieva Dunska Darba vadītāja: Inga Stangaine Kvalifikācijas darba nosaukums: “2 – 3 gadīgu bērnu pamatkustību apguves veicināšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā.” Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmsskolā. Pētījuma priekšmets: 2– 3 gadīgu bērnu pamatkustību apguves veicināšana. Pētījuma mērķis: pētīt nosacījumus veiksmīgai bērnu pamatkustību apguves sekmēšanai pedagoģiskajā procesā izmantojot kustību rotaļas. Pētījuma hipotēze: 2 – 3 gadīgu bērnu pamatkustību apguves veicināšana pedagoģiskajā procesā būs sekmīga, ja kustības saistīs ar bērniem pazīstamiem tēliem, ja tiks izmantots daudzveidīgs inventārs. Atslēgas vārdi: prasmes, pamatkustības, fiziskās aktivitātes, kustību rotaļa Pētījums sastāv no divām nodaļām: teorētiskā nodaļa – pamatkustību raksturojums, to nozīme bērna veselības veicināšanā, vecumposma raksturojuma, pamatkustību apguves veicināšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā; praktiskā nodaļa – bērnu novērošana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā, pedagoģiskais eksperiments, dokumentu analīze, rezultātu analīze. Kvalifikācijas darba apjoms: Darbs sastāv no 44 lappusēm, iekļautas divas tabulas un divi attēli. 
 
Author of the qualification work: Ieva Dunska Research paper manager: Inga Stangaine Title of the qualification work: “Promoting the learning of basic movement of 2-3 years olds in the Pre-school pedagogical process..” Subject of study: Pre-school pedagogical process. Subject of matter: Promoting developmental movement process of children from 2 to 3 years. The aim of the study: is to research the conditions for the successful promotion of learning the basic child movements through the pedagogical process, involving movement based plays. The study hypothesis: Promoting the learning of basic mobility of 2-3-year children in the pedagogical process will be successful if basic developmental movements are linked to familiar images for children and if a variety of inventory is used. Key words: skills, basic movements, physical activities, movement-based plays The study consists of two chapters: theoretical chapter: description of basic movements its’s role in faciliation of children’s health, charecterizing of the child in age range and fostering the basic movements in the pre-school teaching process; practical chapter: follow-up pre-school children’s development in the pedagogical process, experiment in pedagogy, analysis of documents and their results. Extent of the qualification work: 44 pages, includes two tabeles, two pictures
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49273
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV