3 - 4 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana kustību rotaļās
Author
Legzdiņa, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skribanovska, Zane
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma – 3 – 4 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana kustību rotaļās. Pētījuma mērķis – Pētīt 3 – 4 gadīgu bērnu saskarsmes prasmes kustību rotaļās. Darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek pētīts psihologu, filozofu un pedagogu atziņas par saskarsmi, sniegts saskarsmes vispārīgs raksturojums, 3 – 4 gadīgu bērnu vecumposma īpatnības un saskarsmes spēju veidošanās nosacījumi, kā arī analizētas kustību rotaļas kā līdzeklis saskarsmes prasmju sekmēšanai. Tiek apskatīti sekojošu autoru darbi – D.Elkoņins, D.Dzintare, I.Stangaine, Ļ.Vigotskis, A.Vorobjovs. Praktiskajā daļā tiek sniegts pētījumā pielietotu metožu raksturojums un atspoguļots empīriskais pētījums par saskarsmes prasmju sekmēšanu kustību rotaļās. Ir izstrādāti 3 – 4 gadīgu vecuma posma bērnu saskarsmes prasmju vērtēšanas kritēriji, kā arī analizēti pētījuma laikā iegūtie rezultāti, kuri atspoguļoti tabulās un diagrammās, izdarīti secinājumi. Darba apjoms: 56 lapaspuses, tajā skaitā 4 tabulas, 12 attēli, 5 pielikumi. Darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, 7 apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem, literatūras un avotu saraksta, un pielikumiem. Atslēgas vārdi: 3 – 4 gadīgs bērns, saskarsme, prasmes, sekmēšana, kustību rotaļas. Qualification work theme – Facilitation of interaction skills for 3 – 4 year old children using motion games. Purpose of the research: - To study interaction skills for 3 – 4 year old children using motion games. Work consists from 2 parts – theoretical and practical. The theoretical part explores psychologists', philosophers' and educators' perceptions of interaction, provides a general description of interaction, peculiarities of the age group of 3 – 4 year old children, and conditions of development of interaction skills, as well as analysing motion games as a facilitator of interaction skills. Works of following authors are analysed – D.Elkoņins, D.Dzintare, I.Stangaine, Ļ.Vigotskis, A.Vorobjovs. The practical part provides a description of the methods used in the study and reflects an empirical study on the facilitation of interaction skills using motion games. Criteria for assessing the interaction skills of children aged 3 to 4 years have been developed, as well as the results obtained during the research have been analysed and reflected in the tables and diagrams. Scope of work - 56 pages, including 4 tables, 12 pictures, 5 attachments. Work consists of introduction, two chapters, seven subchapters, conclusions, suggestions, literature and other sources, and attachments The key words - 3 – 4 years old children, interaction, skills, facilitation, motion games.