Agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības veicināšana ğērbšanās procesā
Autor
Dreiblate, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba temats-Agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības veicināšana ģērbšanās procesā.Darba autore-Zane Dreiblate Darba zinātniskais vadītājs - prof. Dr. paed. Maruta Sīle Pētījuma mērķis - pētīt agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības veicināšanas iespējas ģērbšanās procesā. Pētījuma hipotēze - agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības veicināšana ģērbšanās procesā būs sekmīga,ja: •tiks ievērota bērna iepriekšējā pieredze; •tiks ievērotas vienādas prasības pirmsskolas izglītības iestādē un ģimenē; Teorētiskajā daļā - tiek analizēta zinātniskā literatūra par patstāvības veicināšanu, raksturoti agrīnā pirmsskolas vecuma bērni patstāvības kontekstā,kā arī aplūkoti patstāvībaspilnveidesiespējas ģērbšanās procesā. Empīriskajā daļā - darba izstrādes procesā veikts bērnu novērojums, vecāku un pedagogu anketēšana, lai gūtu atbiles,atkārtota situācijas analīze ar dinamikas interpretāciju. Tiek apkopotas darbības pētījuma gaitā noskaidrotie faktori un apstākļi,kas nepieciešami veiksmīgai patstāvības veicināšanai ģērbšanās procesā agrīnajā pirmsskolas vecumposmā,izdarīti secinājumi un piedāvāti ieteikumi. Darba saturs-kopīgais lappušu skaits 61 lpp.,5 pielikumi,5 tabulas, 20 attēli, 51 literatūras un informācijas avoti. Title of the study-Promotion of independence of early childhood preschool children in getting dressed. Author of the study-Zane Dreiblate Scientific supervisor of study-prof. Dr. paed.Maruta Sīle Objective of the study-researched to improve the independence of early childhood preschool childern in the process of dressing. Research hypotesis- promotion of independence of early childhood preschool children in getting dressed will be successful,if : •the child’s previous experience is respected; •requirements are the same in preschool and family; Part of theory-in the theoretical part of this Paper, the author offers the theoretical view on the concept of the promotion of independence, the characteristics of early childhood preschool children and the improvement of independence in getting dressed. Empirical part-during the development process of this Paper, an assessment of the children, a surveying of parents and teachers with the purpose of receiving answers to the research questions was carried out,repeated analysis of the situation with interpretation of dynamics.In the Conclusion, the factors and circumstances required for a successful promotion of independence of early childhood preschool children in getting dressed are summarised, suggestions are proposed, and conclusions are made. Structure of the study-consists of a total 61 pages, 5 addition, 5 tabels,20 images,51 literature and information sources.