2 - 3 gadīgu bērnu kustību apguves sekmēšana pirmsskolas dienas ritā
Author
Zmičerevska, Marina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: 2 - 3 gadīgu bērnu kustību apguves sekmēšana pirmsskolas dienas ritā Darba autore: Marina Zmičerevska. Kvalifikācijas darba mērķis – teorētiski analizēt un praktiski pētīt 2 - 3 gadīgu bērnu kustību apguves sekmēšanas iespējas pirmsskolas dienas ritā. Darba pirmajā nodaļā tika analizētas dažādu autoru, kā piemēram, D. Augstkalnes, R.Karlovskas, A. Studentes, I. Bulas - Bitenieces u.c. autoru atziņas par kustības un to nozīmi 2 – 3 gadīgu bērna attīstībā un veselībā. Tika pētīta literatūra par kustību veidiem un to, kā var sekmēt kustību apguves pirmsskolas dienas ritā. Darba otrajā daļā tika veikts empīriskais pētījums par 2 - 3 gadīgu bērnu kustību apguves sekmēšanu pirmsskolas dienas ritā. Lai uzzinātu 2 - 3 gadīgu bērnu kustības apguvi, darba autore izmantoja pedagoģisko novērošanu. Pamatojoties uz iegūtajiem rezultātiem, tika veikta pedagoģiska darbība, lai sekmētu bērnu kustību attīstību. Pētījums tika veikts Rīgas “X” pirmsskolas izglītības iestādes 2 - 3 gadīgo bērnu grupā, 10 bērni. Pēc veiktā pētījuma, darba autore secina, ka pirmskolas dienas ritā var sekmēt kustību attīstību 2 - 3 gadīgu bērniem, piedāvājot dažādas kustību aktivitātes, kurās iekļautas kustību rotaļas. Kvalifikācijas darba apjoms: 41 lpp., darbā iekļauti 7 attēli, 2 tabulas un pievienoti 2 pielikumi. Kvalifikācijas darbā izmantoti 32 literatūras avoti latviešu un krievu valodā. Atslēgas vārdi: fiziskas aktivitātes, kustības, kustību rotaļa, pamatkustības. The theme of the qualification paper is ‘Facilitation of Movements of 2 3 Year Old Children in Preschool during the Day’. The author of the paper is Marina Zmičerevska. The goal of the qualification paper is to analyse theoretically and to research the opportunities of facilitation of movements of 2 3 year old children in preschool during the day in practice. The first chapter of the paper analyses the opinions of various authors such as D. Augstkalne, R. Karlovska, A. Studente, I. Bula Biteniece, etc. about movements and their signification in the development and health of 2 3 year old children. The literature about kinds of movements as well the techniques facilitating the acquirement of movements in preschool during the day are investigated. The second chapter of the paper describes the empirical investigation of facilitation of movements of 2 3 year old children in preschool during the day. To establish the facilitation of movements of 2 3 year old children, the author of the paper has used the method of pedagogical observation. Based on the obtained results, pedagogical activity has been performed in order to facilitate the development of movements of children. The study has taken place at a Riga preschool ‘X’ in a group of 2 3 year olds, 10 children. After the investigation the author of the paper concludes that during the day it is possible to facilitate the development of movements of 2 3 year old children offering them various moving activities that incorporate movement games. The volume of the paper is 41 pages, it includes 8 figures, 2 tables and 2 appendices. 32 sources in the Latvian and Russian languages have been used in the present qualification paper. Key words: physical activities, movements, movement games, basic movements.