Pašapkalpošanās prasmes sekmēšana 2-3 gadu veciem bērniem pedagoģiskajā procesā pirmsskolā ar rotaļu
Автор
Rudzīte, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba tēma: Pašapkalpošanās prasmes sekmēšana 2 – 3 gadu veciem bērniem pedagoģiskajā procesā pirmsskolā ar rotaļu. Darbā ir divas daļas. Pirmajā daļā autore teorētiski izanalizēja latviešu un ārzemju autoru darbus, aprakstot par pašapkalpošanās prasmēm, kas ietekmē tās. Raksturojusi bērnu vecumposmu no 2 – 3 gadiem. Izanalizēja rotaļu, kā pašapkalpošanās prasmju sekmētāju. Darba otrā daļā ir veikts pētījums. Pētījumā tika izmantotas gan aptaujas, aptaujājot gan vecākus, gan pedagogus, un novērojums, par bērnu darbošanos 5 rotaļās. Darba beigās ir izstrādāti secinājumi un priekšlikumi. Darbs sastāv no 54 lpp., 3 tabulām, 14 attēliem, 46 izmantotiem literatūras avotiem latviešu un ārzemju valodās un 4 pielikumiem. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, rotaļa, bērni no 2- 3 gadiem, apģērbties, izģērbties, tīrīt zobus, mazgāties. Pēc veiktā pētījuma darba autore secina, ka hipotēze - 2-3 gadus veciem bērniem būs pašapkalpošanās prasmes, ja vecāki un pedagogi sadarbosies, bērniem tiks piedāvātas vecumam atbilstošas rotaļas un, ja vajadzīgs, atrasta individuāla pieeja katram bērnam. Jo kas der vienam, nav piemērots visiem. Jo pētījums pierāda, ka ir bērni, kuriem ir vajadzīgs ilgāks laiks un individuāla pieeja, lai apgūtu pašapkalpošanās prasmes. Topic of qualification work: self-service skills promotion in the pedagogical process at preschool by game for children aged 2 – 3 years. The qualification work consists of 2 parts. At the first part, author of qualification work the author theoretically analyzed Latvian and foreign authors’ works, describing self-service skills and factors which affects them. The author also described the age range of children from 2 to 3 years and analyzed a game as self-service promoter. At the second part of the work, the author conducted a research. In the research are used surveys and observation. Surveys were filled by parents and teachers and the observation was about children's activity in 5 games. At the end of the work are developed conclusions and proposals. The qualification work consists of 54 pages, 3 tables, 14 illustrations, 46 sources of used literature in Latvian language and foreign languages, and 4 attachments. Keywords: self-service skills, game, children aged 2 – 3 years, dressing, undressing, brushing teeth’s, washing. Following the study, the author concludes that hypothesis - chilren aged 2 – 3 years will have self – service skills if parents and educators will work together and will offer children age –appropriate gaumes and, if necessary, have individual treatment to each child. What fits one is not suitable for everyone. The study proves, there are children who need a longer time and individual approach to learn self – serving skills.