Jaunākā pirmsskolas vecuma mazākumtautību bērnu latviešu valodas apguve
Автор
Avsjuka, Ira
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Jaunākā pirmsskolas vecuma mazākumtautību bērnu latviešu valodas apguve Darba autors: Ira Avsjuka Darba mērķis: pētīt mazākumtautību jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu latviešu valodas apguves veicināšanas iespējas rotaļā Izmantotās metodes: 1.Teorētiskās: •pedagoģiskās, psiholoģiskās un metodiskās literatūras analīze; •citu avotu analīze. 2.Empīriskās: •pedagoģiskā novērošana; •vērtēšana; •aprakstošās statistikas metode. Kvalifikācijas darbā izpētīta un izanalizēta pedagoģiskā, psiholoģiskā un metodiskā literatūra par bilingvālo izglītību un rotaļu kā latviešu valodas apguves līdzekli mazākumtautību bērniem. Veikts pētījums par mazākumtautību bērnu latviešu valodas apguvi un tās sekmēšanu. Pamatojoties uz literatūras un citu avotu izpēti, kā arī uz pētījumā iegūto datu analīzi, ir izstrādāti ieteikumi pedagogiem par latviešu valodas apguves veicināšanas iespējām. Latvian language learning by the infant preschool-aged children of national minorities The author of the work: Ira Avsjuka The purpose of the work: the study of the opportunities for assistance to the Latvian language learning by the infant preschool-aged children of national minorities in the form of a game. The methods, which were applied: 1.Theoretical: •pedagogical, psychological and method of the methodological literature analysis; •analysis of other sources. 2.Empirical: •pedagogical observation; •evaluation; •descriptive statistics method. In the qualification work, the pedagogical, psychological and methodical literature on bilingual education and game as a means of learning the Latvian language by the children of national minorities was studied and analyzed. The research on the learning of the Latvian language by children of national minorities and its promotion was conducted. Based on the study of literature and other sources, as well as, on the analysis of the data, obtained during the research, the recommendations to teachers about ways to facilitate the learning of the Latvian language were developed.