Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorVītiņa, Ingūna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:04:06Z
dc.date.available2019-12-31T02:04:06Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73401
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49309
dc.description.abstractKvalifikācijas darba nosaukums ir „1.5 – 3 gadīgu bērnu emocionālās attīstības sekmēšana caur mākslu”. Darba autore vēlas uzsvērt cik svarīgi ir izzināt, izprast un attīstīt bērnu emocijas un veicināt bērnu pozitīvi emocionālo attīstību. Ir pierādīts, ka šajā vecumposmā svarīgākās ir rotaļas, spēja pieņemt dienas izstrādāto kārtību, taču maz tiek pievērsta padziļināta uzmanība bērnu emocionālajam stāvoklim. Pirmskolas izglītības iestādēs 1,5 – 3 gadīgu bērnu grupiņām paredz ilgstošu adaptācijas periodu, jo bērns emocionāli nav gatavs sadarboties ar pedagogu, citiem grupas biedriem. Bērns nesamierinās ar domu, ka ilgstoši jābūt atsvešinātam no ģimenes svešā vidē. Uz neapmierinātības bāzes bērni biežāk sāk slimot. Tādēļ ir svarīgi spēt izprast bērnu emocionālo stāvokli un atrodot nodarbes veicināt viņu emocionālo stāvokļa stabilizēšanu attīstot pozitīvu emocionālo piesaisti ar pedagogiem un citiem grupas biedriem. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt 1.5 – 3 gadīgu bērnu emocionālās attīstības sekmēšana caur mākslu. Pētījuma uzdevumi raksturo mērķa sasniegšanu un hipotēzes pārbaudi. Pētijumā pielietoja zinātniskās pētniecības metodes: teorētiskā pētīšanas metode – pedagoģiskās, psihaloģiskās un mākslas litereatūras teorētiskā analīze. Un empīriskās metodes – novērošana, pedagoģiskais vērojums. Pētījums sastāv no divādaļām. Pirmajā daļā tika analizētas pedagogu, psihalogu teorētiskās atziņas par 1,5 – 3 gadīgu bērnu emocijām un to nozīmi bērnu attīstībā. Pedagogu kā bērnu pozitīvas emocionalitātes veicinātāju. Kā arī tika raksturota 1,5 – 3 gadīgu bērnu attīstība temata ietvaros. Otrajā daļā tiek veikts empīriskais pētījums, kurā ir raksturotas un vērtētas bērnu emocionālā attīstība caur mākslu. Bērnu emocionālā attīstība ir vitāli svarīgs nosacījums pilnvērtīgai bērnu (cilvēka) attīstībai. Lai izprastu un pilnveidotu bērna pozitīvu emocionālo attīstību ir svarīgi ļaut bērniem izpausties caur mākslu, jo darbošanās vizuālajā mākslā attīsta bērnu vispusīgi, gan garīgi, gan fiziski, gan emocionāli. Pētnieciskā darba struktūra: anotācija latviešu un angļu valodā, ievads, 2 nodaļas, 8 apakšnodaļas, secinājumi, literatūras un avotu saraksts. Tekstā ievietotas 3 tabulas, 13 attēli, ir iekļauti 33 literatūras un avotu nosaukumi literatūras un avotu sarakstā.
dc.description.abstractThe title of the qualification paper is "Promoting the emotional development of children aged 1.5 - 3 through art". The author wishes to emphasize the importance of exploring, understanding and developing children's emotions and promoting positive emotional development in children. Play and the ability to accept the day's routines have been shown to play a key role in this age group, but little attention is paid to the emotional state of children. Preschool educational institutions provide a long-term adaptation period for groups of 1.5 - 3-year-old children, because the child is not emotionally ready to cooperate with the teacher or other group members. The child will not accept the idea of having to be estranged from a family in an alien environment for a long time. Children are more likely to become ill because of dissatisfaction. Therefore, it is important to be able to understand the emotional state of children and to help stabilize their emotional state by finding activities through positive emotional engagement with educators and other group members. The aim of the research is to explore theoretically and practically the emotional development of children aged 1.5 - 3 years through art. The research tasks characterize the achievement of the goal and testing of the hypothesis. The research used scientific research methods: theoretical research method - theoretical analysis of pedagogical, psychological and art literary literature. And empirical methods - observation, pedagogical observation. The study consists of two parts. The first part analysed the theoretical knowledge of teachers, psychohaloges, of the feelings of 1.5-3-year-olds and their role in children's development. The teacher as a driver of positive emotionality for children. And the development of 1.5-3-year-olds under the theme was described. The second part is an empirical study that describes and evaluates children's emotional development through art. The emotional development of children is a vital condition for the full (human) development of children. In order to understand and improve a child's positive emotional development, it is important to allow children to express themselves through art, as engaging in visual art develops a child comprehensively, both mentally, physically and emotionally. Structure of the research: annotation in Latvian and English, introduction, 2 chapters, 8 subchapters, conclusions, list of literature and sources. The text contains 3 tables, 13 figures and 33 references of literature and sources in the list of references.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectbērni
dc.subjectemocijas
dc.subjectattīstība
dc.subjectmāksla
dc.title1.5 – 3 gadīgu bērnu emocionālās attīstības sekmēšana caur mākslu
dc.title.alternativePromotion of emotional development of children aged 1.5 - 3 through art
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record