Rotaļu izmantošanas iespējas jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu izziņas intereses veicināšanā par dabu
Author
Kozjurjonoka, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Irina Kozjurjonoka Darba veids: Kvalifikācijas darbs Studiju programma: Pirmsskolas izglītības skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: Tija Zīriņa Darba temats: Rotaļu izmantošanas iespējas jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu izziņas intereses veicināšanā par dabu. Kvalifikācijas darba mērķis: Izzināt rotaļu izmantošanas iespējas jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu izziņas procesa veicināšanā par dabu. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās daļas, kurās ietvertas vairākas apakšnodaļas. Teorētiskajā daļā tiek aplūkoti vairāku autoru un pētnieku uzskati, un skaidrojumi par dabas nozīmi bērna audzināšanā izziņas intereses veicināšanai ar rotaļu palīdzību. Pamatojoties uz dažādu autoru atziņām, tiek secināts, ka bērnus dabas vide ļoti ieinteresē un ar rotaļu palīdzību bērniem rodas vēlme izzināt dabu. Dabas vide liek pamatus visās jomās un bērns dabiski, nepiespiesti attīstās vienkārši rotaļājoties. Empīriskajā daļā tika veikts pētījums, kurā piedalījās bērni no 2-4 gadu vecumam. Pētījumā tika parādītas vairākas rotaļas, kurās rosināja bērnus mijiedarboties ar dabu. Tika novēroti bērni, bērnu aktivitāte, iesaistīšanās rotaļās, bērnu mijiedarbība ar dabu, interese. Kvalifikācijas darba ietvaros bērnu izziņas interese par dabu pieauga, pateicoties dažādām aktivitātēm un rotaļām. Darbā ir 3 tabulas, 13 attēli un darba apjoms ir 54 lapaspuses. Darba galvenie atslēgas vārdi ir: daba, izziņas interese, rotaļas, jaunākais pirmsskolas vecums. Author: Irina Kozjurjonoka Type: Profession qualification thesis Study program: Pre-school teacher Scientific supervisor: Tija Zīriņa Thesis subject: The possibilities of using games to develop children’s interest of exploration nature in pre-school. Thesis aim: To explore the possibilities of using games to promote the youngest pre-school children's cognitive interest in nature. The thesis consist of 2 parts- theoretical and empirical, with several subchapters. The theoretical part deals with the views and explanations by several authors and researchers on the importance of nature in the upbringing of children and the importance of games in stimulating their cognitive interest. Based on the findings by various authors, it is concluded that children have a keen interest in the natural environment and with the help of play children develop a cognitive interest in nature. The natural environment lays the foundation for all areas, and the child develops naturally simply by playing. In the empirical part, a study was conducted with children aged 2-4 years. The study involved the children in a number of games aiming to increase their interaction with nature. The children were observed playing to determine their level of activity, engagement, interaction and interest in nature. As a result of this study it was observed that the children's interest in nature increased through a variety of activities and games. The thesis consists of 54 pages, 3 tables and 13 pictures. The main keywords of the thesis are: nature, cognitive interest, games and youngest pre-school age.