Show simple item record

dc.contributor.advisorSīle, Maruta
dc.contributor.authorOzoliņa, Agnese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:04:19Z
dc.date.available2019-12-31T02:04:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73422
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49328
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: Trīsgadīgu bērnu zinātkāres attīstība dabas vērojumos Darba autore: Agnese Ozoliņa Darba zinātniskais vadītājs - prof. Dr. paed. Maruta Sīle Pētījuma mērķis: Pētīt trīsgadīgu bērnu zinātkāres attīstības iespējas dabas vērojumos Pētījuma hipotēze: Trīsgadīgu bērnu zinātkāres attīstība dabas vērojumos būs sekmīgāka, ja •bērns patstāvīgi darbosies ar dabas materiāliem, •skolotājs kopā ar bērniem veiks dažādus eksperimentus ar dabas materiāliem. Teorētiskajā daļā tiek analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par zinātkāri. Kā, arī tiek analizēta literatūra par zinātkāres raksturojumu trīsgadīgiem bērniem, un zinātkāres attīstības iespējas dabas vērojumos. Empīriskajā daļā tika novērota un pētīta trīsgadīgu bērnu zinātkāres attīstība dabas vērojumos. Pētījuma gaitā autore izmanto dažādas metodes: novērojums, pētīšana un analīze. Darbā tiek ņemtas vērā dažādas pedagogu, psihologu un zinātnieku atziņas, par zinātkāri, kā arī to nozīmi bērna attīstībā dabas vērojumos. Tiek analizēta, bērna zinātkāres attīstība un aprakstīta pētījuma gaita, kā arī bērnu un kritēriju novērojumu rezultāti par trīsgadīgu bērnu zinātkāres attīstību dabas vērojumos, gan pētījuma sākumā, gan beigās. Praktiskaja pētījumā piedalās Jelgavas X PII grupa. Pētījumā piedalījās 10 bērni (5 – meitenes un 5 zēni). Pētījuma gaitā tika izmantotas autores un bērnu kopīgi izveidotas 5 rotaļspēles, kas pēc autores domām sekmē bērnu zinātkāres attīstību dabas vērojumos. Pētījuma beigās tiek secināts, ka zinātkāres attīstība tiek pilnveidota un attīstīta, izmantojot rotaļspēles ar dabas materialiem. Atslēgas vārdi: zinātkāres attīstība, dabas vērojumi, dabas materiāli, rotaļspēles Darba saturs: kopīgais lappušu skaits 53 lpp. 4 tabulas, 7 attēli, 42 literatūras un informācijas avoti.
dc.description.abstractTopic of qualification work: Curiosity development of three-year old childrens in order with nature observation Barchelor’s thesis author: Agnese Ozoliņa Scientific supervisor: prof. Dr. paed. Maruta Sīle Aim of the study: To explore the options of the curiosity of three – year old childrens in order with nature observation. Research hypothesis: The curiosity of three – year old children in nature observation will be more successful if: •the child will independently work with nature material; •teacher with children will perform a variety of experiments with natural materials. Theoretical part analyzes the knowledge of curiosity among scholars of pedagogy and psychology. Literature on curiosity in three – year old childrens and the development of curiosity in nature are also analyzed. In the empirical part, the curiosity of three – year old childrens in the observation of nature was observed and studied. During the research the author uses different methods: observation, research and analysis. The work takes into account the different opinions of educators, psychologists and scientists about curiosity, as well as their importance in the child’s development of nature. The development of the child’s curiosity is, analyzed and the course of the study is described, as well as the results of the observations of the children and the criteria on the development of the curiosity of the three – year old child in natural observations, both at the beginning and the end. Jelgava X PII group participates in the practical research. The study involved 10 children (5 girls and 5 boys). In the course of the research, 5 toys were created jointly by the author and the children, which according to the author promotes the development of children’s curiosity in nature. At the end of the study, it is concluded that the development of curiosity is enhanced and enhanced through the use of games with natural materials. Keywords: curiosity development, observations of nature, natural materials, games. Content of work: total number of pages 53 p., 4 tables, 7 figures, 42 sources of literature and information.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectzinātkāres attīstība
dc.subjectdabas vērojumi
dc.subjectdabas materiāli
dc.subjectrotaļspēles
dc.titleTrīsgadīgu bērnu zinātkāres attīstība dabas vērojumos
dc.title.alternativeCuriosity development of three – year old childrens in order with nature Observation
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record