Zaļā dzīvesveida izpratnes pilnveide vidējā pirmsskolas vecuma bērniem mācību jomu centros
Autor
Jakoviča, Maira
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Temats – Zaļā dzīvesveida izpratnes pilnveide vidējā pirmsskolas vecuma bērniem mācību jomu centros Darba autore – Maira Jakoviča Darba vadītāja – Dr. Paed. Maruta Sīle Pētījuma mērķis - pētīt zaļā dzīvesveida izpratnes pilnveidi vidējā pirmsskolas vecuma bērniem mācību jomu centros Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt zinātniskās teorijas par zaļā dzīvesveida principiem. 2.Raksturot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu izpratni par zaļo dzīvesveidu. 3.Organizēt empīrisko pētījumu par zaļā dzīvesveida izpratnes pilnveidi bērniem mācību jomu interešu centriņos. 4.Analizēt empīrisko pētījumu par zaļā dzīvesveida izpratnes pilnveidi bērniem mācību jomu centriņos. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā darba daļā autore analizē jēdzienu izpratne, pirmsskolas vidējā vecuma bērnu attīstības likumsakarības un zaļā dzīvesveida izpratnes pilnveidošanas iespējas mācību jomu centros. Autore analizē pedagogu un psihologu atziņas par izpratni un vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarībām. Praktiskajā daļā autore analizē zaļā dzīvesveida izpratnes pilnveidošanas iespējas mācību jomu centros. Autore izmanto mācību jomu centrus, pamatojoties uz teorijas analīzi, pēc kuriem tiek veikta bērnu novērošana, izmēģinājuma darbība un rezultātu analīze. Darba apjoms: 40 lapas, 3 tabulas, 10 attēli, 2 pielikumi, 29 literatūras avoti, no kuriem 22 latviešu valodā, 6 svešvalodā. Atslēgas vārdi: zaļais dzīvesveids, izpratne, mācību jomu centri, vidējā pirmsskolas vecuma bērni, vecumposmu likumsakarības Paper type and subject – Qualification paper „Awareness raising of green lifestyle for children of middle pre-school age in learning centers”. Author – Maira Jakoviča Job objective – study awareness raising improvement of green lifestyle for children of middle pre-school age in learning centers. Job tasks: 1. Analyze science theories of green lifestyle principles. 2. Describe children’s of middle pre-school age comprehension about green lifestyle. 3. Organize empirical research about awareness raising of green lifestyle or children in learning centers. 4. Analyze empirical research about awareness raising of green lifestyle or children in learning centers. Job has two parts – theoretical and practical. In theoretical part of the job author analyzes concept of comprehension, peculiarities of middle pre-school age and awareness raising in learning centers. Author analyzes quotes of pedagogues and psychologists about comprehension and peculiarities of middle pre-school aged children. In practical part of the job author analyzes possibilities to raise awareness on green lifestyle in learning centers. Author uses learning centers based on theory analysis that involves children monitoring, testing tasks and result analysis. Job volume: 40 pages, 3 tables, 10 pictures, 2 addendums, 29 literature resources, 23 of them in Latvian, 6 in foreign language. Keywords: green lifestyle, comprehension, learning centers, children of middle pre-school age, peculiarities of the age period.