• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu neverbālās saskarsmes pilnveide pasaku iestudēšanas procesā

Thumbnail
Öffnen
299-73444-Erenfrida_Simona_se17006.pdf (3.708Mb)
Autor
Erenfrīda, Simona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Datum
2019
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Kvalifikācijas darba temats: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu neverbālās saskarsmes pilnveide pasaku iestudēšanas procesā Pētījuma mērķis: balstoties uz teorētiskās literatūras un praktiskās darbības analīzi, pētīt pasaku iestudēšanas procesa iespējas neverbālās saskarsmes pilnveidei 4-5 gadus veciem bērniem. Pētījums sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā pētīts neverbālās saskarsmes jēdziens un līdzekļi, sniegts vidējā pirmsskolas vecumposma raksturojums pētījuma kontekstā, kā arī analizētas pasaku iestudēšanas iespējas neverbālās saskarsmes pilnveidei. Pētījuma teorētisko bāzi veido: pedagoģijas zinātnieku teorijas (S. Vorda, M.Ļisina, J.Smirnova un V. Kolmogorova), psiholoģijas zinātnieku atziņas (S. Omārova, K. Mārtinsone, Ļ. Vigotskis, K. Izards), pirmsskolas pedagoģijas zinātnieku pētījumi (I. Stangaine, D. Dzintere), ārvalstu zinātnieku atziņas (Mccarthy A, Lee K., Mehrabian A., Pressman P.S., Shdo S., Levenson R.W. u.c.). Empīriskajā daļā analizēta vidējā pirmsskolas vecuma bērnu prasme adekvāti situācijai un emocionālajam pārdzīvojam lietot un saprast mīmiku un žestus kā neverbālās saskarsmes līdzekļus. Pedagoģiskajā procesā izstrādāta un īstenota teatrālo rotaļu sērija, kuru pamatā ir pazīstamas tautas un literārās pasakas. Uzsvars tajās tiek likts uz neverbālās saskarsmes līdzekļu lietojumu. Kopumā sasniegtie rezultāti ļauj apstiprināt pētījuma hipotēzi: mērķtiecīgi pievēršot bērnu uzmanību neverbālās saskarsmes līdzekļiem regulāri organizētos pasaku iestudējumos, 4-5 gadus vecu bērnu neverbālā saskarsme pilnveidosies. Kvalifikācijas darba apjoms: 43 lpp., ietver 10 attēlus, 6 tabulas, izmantotas 54 literatūras vienības, pievienoti 2 pielikumi Atslēgas vārdi: neverbālās saskarsmes līdzekļi, mīmika, žesti, vidējais pirmsskolas vecums, teatrālās rotaļas.
 
Qualification work theme: Improvement of non-verbal interaction between middle aged preschool children in the fairy tale production process. Aim of the research: to study the possibilities of the fairy tale production for the improvement of non-verbal communication amongst children aged 4-5, based on analysis of theoretical literature and practical activities. The research consists of theoretical and empircal part. Theoretical part explores the notion and means of non-verbal communication, presents the characterization of the middle preschool age in the context of the research. Also analyzes the possibilities of staging fairy tales to improve non-verbal communication. Theoretical basis of the research is formed by: theories of the pedagogical scientists (S. Vorda, M.Ļisina, J.Smirnova un V. Kolmogorova), conclusions of physological scientists (S. Omārova, K. Mārtinsone, Ļ. Vigotskis, K. Izards), research of preschool pedagogy scientists (I. Stangaine, D. Dzintere), findings of foreign scientists (Mccarthy A, Lee K., Mehrabian A., Pressman P.S., Shdo S., Levenson R.W. u.c.). The empirical part analyzes the ability of middle age preschool children to adequately use and understand mimicry and gestures as non-verbal communication toolsaccording to situation and emotional experience. A series of theatrical games based on well-known folk and fairy tales was developed and implemented in the pedagogical process. During these theatrical games the emphasis is on the use of non-verbal communication. Overall, the results obtained supports the research hypothesis: purposefully drawing children's attention to non-verbal means of communication in regularly organized fairy tale productions, non-verbal communication between 4-5 year olds will improve Qualification work volume: 43 pages., includes 10 pictures, 6 tables,54 literature unites were used, 2 attachments. Key words: means of non-verbal communications, mimicry,gestures, average preschool age, theactrical play.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49342
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV