Show simple item record

dc.contributor.advisorHelmane, Ineta
dc.contributor.authorKostjukeviča, Inesa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:04:30Z
dc.date.available2019-12-31T02:04:30Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73455
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49352
dc.description.abstractKvalifikācijas darba nosaukums: 4-5 gadu vecu bērnu prasmju apguves veicināšana par daudzumu un mēru kompetences balstītā pieejā. Pētījuma mērķis: pētīt prasmju par daudzumu un mēriem veidošanos 4-5 gadus veciem bērniem kompetenču balstītā pieejā un apkopot prasmju par mēriem un daudzumu apguves veicināšanas iespējas 4-5 gadus veciem bērniem. Pētījums sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā analizēts prasmju un kompetenču jēdziens, kompetencēs balstītas izglītības procesa ietvaros, veikts iepriekšējās un jaunās (kompetenču) programmas satura salīdzinoša analīze prasmju par daudzumu un mēriem aspektā. Sniegts 4-5 gadus vecu bērnu vecumposma raksturojums, kas pamato piemērotākos paņēmienus prasmju par daudzumu un mēru veidošanā. Empīriskajā daļā sniegts ieskats pedagoģiskajā procesā, atklājot kompetencēs balstītas pieejas praktiskās iezīmes, tai skaitā analizējot bērnu darbības aktivitātes un pašvadītu mācību procesu. Sasniegtie rezultāti ļauj apstiprināt hipotēzi: 4-5 gadus veciem bērniem veiksmīgi attīstīties prasmju par daudzumu un mēriem, ja skolotājs pedagoģiskajā procesā izmantos uz bērnu darbību balstītu pieeju, rosinot pielietot prasmes daudzveidīgās ikdienas situācijās. Pētījuma noslēgumā izstrādāti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem, kas piešķir pētījumam praktisku nozīmīgumu. Kvalifikācijas darba apjoms: 54 lpp., ietver 13 attēlus, 5 tabulas, izmantoti 51 literatūras avoti, pievienots 1 pielikums Atslēgas vārdi: prasme, kompetence, kompetencēs balstīta pieeja, matemātika, daudzums un mērs, pirmsskola
dc.description.abstractTitele of the qualification paper: Promoting the acquisition of the skills of 4-5 yeras-old children about amount and measurement in competence based approach. Study objective: to research skills for quantity and measure in a competency based approach in 4-5 year old kids and compile skills for quantity and measure in a competency based approach in 4-5 year old kids. The study consists of theoretical and empirical part. In the theoretical part is analyzed the concept of skills and competences,within a competence-based education process, comparative analysis of content of the previous and the new program in terms of quantity and measure skills.Deskribed 4-5 yers old kids age profile, which justifies the most appropriate skills building quantity and measure techniques. Empirical part describes the pedagogical process, revealing practical features of competency-based approach, including determination of children’s activities and self-directed learning process. Obtained results confirm the hypothesis: in cases,when the teacher takes a child-based approach to the pedagogical process,encouraging the use of skills in a variety of everyday situations,children aged 4-5 will successfully develop skills in quantity and measur. The study concludes with recommendations for preschool teachers,that gives the study practical relevance. Volume of qualifications work: 54 pages icluding, 13 pictures,5 tables,51 literature sources,1 appendix added. Keywords:skoll, competence,competency based approach,math,quantity and measure,math,quantity and measure,preschool.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectprasme
dc.subjectkompetence
dc.subjectmatemātika
dc.subjectpirmsskola
dc.title4-5 gadu vecu bērnu prasmju apguves veicināšana par daudzumu un mēru kompetences balstītā pieejā
dc.title.alternativePromoting the acquisition of the skills of 4-5 years-old children about amount and measurement in competence based approach
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record