Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorŠverna, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:04:31Z
dc.date.available2019-12-31T02:04:31Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73456
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49353
dc.description.abstractKvalifikācijas darba nosaukums. Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas un valodas attīstības sekmēšana pedagoģiskajā procesā. Kvalifikācijas darba autors: Ieva Šverna Atslēgas vārdi: dialogs, dialogruna, uztvere, psihe, psiholoģija, kognitīvie procesi, motivācija, radošā darbība, metodes, paņēmieni, dramatizācija, socializācija, abstrakcija, vispārināšana, morfēma, sintakse Teorētiskā darba daļa: Izzinātas bērnu fiziskās un psihiskās attīstības īpatnības pirmsskolas vecuma bērniem, pedagoģiskā procesa un darba organizēšana runas un valodas attīstīšanā. Izzināta un izanalizēta zinātniskās literatūra par bērnu runas un valodas attīstību pirmsskolā, 3-4gadīgu bērnu attīstības raksturojums. Izzinātas un izanalizētas runas un valodas attīstības veicināšanas metodes un paņēmieni, pedagoģiskā procesa un pedagoģiskā darba organizēšana runas un valodas attīstībā. Izpētīta bērnu runas un valodas attīstības sekmēšana rotaļnodarbībās, ārpusnodarbībās, rotaļās, spēlēs, dabā pastaigu laikā. Sameklēta literatūra, pasakas, tautas dziesmas, attēli stāstījuma veidošanai, rotaļas un spēles. Izplānots pedagoģiskais process rotaļnodarbībās un ārpusnodarbībās. Darbā izmantoti latviešu, ārzemju autoru zinātniskie pētījumi, metodes un atziņas par bērnu runas un valodas attīstības iespējām pirmsskolā. Praktiskā darba daļa: Tika veikts pētījums ar pirmsskolas vidējās grupas bērniem vecumā no trīs līdz četriem gadiem, analizētas bērnu runas un valodas prasmes, rezultāti apkopoti tabulās. Pedagoģiskajā procesā tika izmantotas dažādas metodes un paņēmieni, sameklēti dažādi uzdevumi, piemēram, stāstījums, atstāstījums un stāstīšana pēc attēla, literāro darbu dramatizācija, rotaļas, spēles, metodiku komplekss bērna runas un valodas attīstības apsekošanai. Rezultāti tika salīdzināti un apkopoti pētījuma sākumā un pētījuma beigās, izveidoti grafiskie attēli. Rezultāti parāda, ka bērnu runas un valodas attīstībā notikušas būtiskas izmaiņas, bērnu runas un valodas vispārējais attīstības līmenis ir uzlabojies. Kvalifikācijas darbs sastāv no 59 lpp., 8 tabulām, 8 attēliem, 2 pielikumiem. Izmantoti 53 informācijas avoti.
dc.description.abstractTitle of qualification work. Promotion of speech and language development of middle aged preschool children in the pedagogical process. Author of qualification work: Ieva Šverna Keywords: dialogue, dialogue, perception, psyche, psychology, cognitive processes, motivation, creativity, methods, techniques, dramatization, socialization, abstraction, generalization, morpheme, syntax. Theoretical part of the work: Discovered peculiarities of physical and mental development of children in pre-school age children, organization of pedagogical process and work in speech and language development. Researched and analyzed scientific literature on children's speech and language development in preschool, Developmental Characteristics of 3 - 4 Year Old Children. Methods and techniques for the promotion of speech and language development, organization of the pedagogical process and pedagogical work in the development of speech and language have been researched and analyzed. The promotion of children's speech and language development in play, out-of-class activities, play, play, and outdoor activities has been studied. Literature, fairy tales, folk songs, storytelling, games and games were found. Planned pedagogical process in play and out-of-class activities. The paper uses scientific researches, methods and conclusions of Latvian and foreign authors on the possibilities of children's speech and language development in preschool. Practical work: A study was conducted with pre-school middle-aged children aged three to four years, the children's speech and language skills were analyzed and the results summarized in the tables. Different methods and techniques were used in the pedagogical process, different tasks were found, such as narration, recollected narration and narration based on pictures, dramatization of literary works, toys, games, a set of methods for monitoring the child's speech and language development. Results were compared and summarized at the beginning of the study and at the end of the study, and graphs were created. The results show that there has been a significant change in children's speech and language development, and the overall level of children's speech and language development has improved. The qualification paper consists of 59 pages, 8 tables, 8 figures, 2 appendices. 53 sources of information were used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectdialogs
dc.subjectdialogruna
dc.subjectuztvere
dc.subjectpsihe
dc.subjectradošā darbība
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas un valodas attīstības sekmēšana pedagoģiskajā procesā
dc.title.alternativePromotion of speech and language development of middle aged preschool children in the pedagogical process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record