Show simple item record

dc.contributor.advisorPurmale, Rasma
dc.contributor.authorKronberga, Agnese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:04:37Z
dc.date.available2019-12-31T02:04:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73468
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49360
dc.description.abstractDarba autore - Agnese Kronberga. Bakalaura darba temats ir “ 4-5 gadīgu bērnu pašapziņas attīstības sekmēšana lomu rotaļā”. Pētījuma temata aktualitāti noteica gan moderno tehnoloģiju attīstība, pieprasot jebkuru cilvēku pielāgoties un adaptēties jaunā vidē, situācijā un informācijas plūsmā, gan 2018. gadā apstiprināto izglītības vadlīniju minētais mērķis- zinātkārs, radošs un dzīvespriecīgs bērns, un šo abu iepriekšminēto faktoru īstenošanai, autoresprāt, noteicoša iezīme ir pašapzinīga personība. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt 4-5 gadu vecu bērnu pašapziņas attīstības un pilnveides iespējas lomu rotaļās. Darbs sastāv no 2 nodaļām un 8 apakšnodaļām. Bakalaura darba pirmajā teorētiskajā daļā tika analizēta psiholoģiskā un pedagoģiskā literatūra par pašapziņas būtību, pašapziņas attīstību 4-5 gadus veciem bērniem, kā arī lomu rotaļu ietekmi un pedagoga lomu pašapziņas veicināšanā. Pētījuma teorētiskajā pamatojumā izmantoti Ļ. Vigotska, E. H. Eriksona, D. Lieģenieces, I. Kona, A. Šponas, I. Puškareva un citu autoru darbi. Darba otrā daļā tika praktiski pētīts, kā iespējams sekmēt 4-5 gadīgu bērnu pašapziņas attīstību, pedagoģiskā procesā iekļaujot lomu rotaļas, izmantojot dažādas empīriskā pētījuma metodes: novērojums, anketēšana, sarunas ar vecākiem. Veicot praktiskā pētījumā iegūto rezultātu salīdzinošo analīzi tika secināts, ka lomu rotaļa sekmē 4-5 gadīgu bērnu pašapziņas attīstību. Bakalaura darba apjoms: 71 lpp., 27 attēli, 4 tabulas, 5 pielikumi. Pētījuma mērķa realizācijai tika analizēti 46 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe author of the thesis - Agnese Kronberga. The theme of the Bachelor's thesis is "Promoting self-esteem development for 4-5 years old children in role play games". The topicality of the research was determined by the development of modern technologies, requiring people to adapt in new environment, situation and information, also education regulations, approved in 2018, has stated the aim of education as being a curious, creative, and cheerful child, and in the realization of these two factors, in the author's opinion, the defining characteristic is the self-confident personality. The aim of the research is to theoretically and practically study possibilities of promoting development and improvement of 4-5 years old children self-esteem in role play games. The thesis consists of 2 chapters and 8 subchapters. The first theoretical part of the Bachelor's theses contains psychological and pedagogical literature on the essence of self-esteem, the development of self-esteem for 4-5 years old children, as well as the impact of role play games and the role of the educator in promoting self-esteem was analyzed. Theoretical basis of the research used the works of Ļ. Vigotskis, E. H. Eriksons, D. Lieģeniece, I. Kons, A. Špona, I. Puškarevs and other authors. The second part of the theses has practically studied how to promote the self-esteem for 4-5 years old children including the role play games in the pedagogical process, using different methods of empirical research: observation, questionnaires, interviews with parents. A comparative analysis of the results for the practical research was done and it has concluded that the role play games promotes the development of the self-esteem of 4-5 years old children. Bachelor Thesis contains: 71 pages, 27 figures, 4 tables, 5 attachments. 46 sources of literature were analyzed for the realization of the research objective.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpašapziņa
dc.subjectpašvērtējums
dc.subjectlomu rotaļa
dc.subjectpedagoģiskais process pirmsskolā
dc.title4-5 gadīgu bērnu pašapziņas attīstības sekmēšana lomu rotaļā
dc.title.alternativePromoting self esteem development for 4-5 years old children in role play games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record