Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma bagātināšana pasaku iepazīšanas procesā
Author
Bahtinova, Aļona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Aļona Bahtinova Darba vadītāja: profesore Dr. paed. Maruta Sīle Pētnieciskā darba temats: Vecākā pirmskolas vecuma bērnu vārdu krājuma bagātināšana pasaku iepazīšanas procesā Pētījuma objekts: pasaku iepazīšanas process Pētījuma priekšmets: vecākā pirmsskolas vecuma bērna vārdu krājuma bagātināšana Pētījuma mērķis: pētīt vecākā pirmskolas vecuma bērnu vārdu krājuma bagātināšanos pasaku iepazīšanas procesā Pētījuma uzdevumi: Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par atstāstīšanas prasmēm, raksturot atstāstīšanas prasmes vecākā pirmsskolas vecumposma bērniem, organizēt empīrisko pētījumu, analizēt empīriskā pētījumā iegūtos datus Pētījuma hipotēze: vecākā pirmskolas vecuma bērniem vārdu krājums bagātinās pasaku iepazīšanas procesā, ja tiek izmantoti pasaku darbi atbilstoši bērnu vecumposma attīstības likumsaskarībam, interesēm ,pieredzei un tiek radītas situācijas, kas veicina vārdu krājumu bagātināšanos. Darba apjoms 55 lpp., 11 attēli, 4 tabulas, 6 pielikumi, 45 avotu saraksta vienības, 1 svešvalodā. Atslēgas vārdi: atstāstīšana, vecākais pirmsskolas vecums, literārie darbi, pasakas. Author of the work: Alona Bahtinova Supervisor: Dr.paed. Maruta Sīle The subject of the research work: enriching the vocabulary of older preschoolers in the process of exploring fairy tales. Objective of the research: to study the vocabulary of older preschoolers in the process of exploring fairy tales. Tasks of the research: to analyze theories of pedagogy and psychology scientists about retelling skills, to describe retelling skills for older preschoolers, to organize an empirical study, to analyze the data obtained in the empirical research. The research question: for older preschoolers, vocabulary is enriched in the process of getting to know the fairy tales if there are used age-related literary works which coincide with interests and experiences of the child, and if the situations are created that enhance vocabulary enrichment. The research methods: methods of the theoretical research - literature analysis, empirical methods - interviews, observations, curriculum vitae analysis, experimental work The amound of work: 55 pages, 11 pictures, 4 tables, 6 attachments, 45 list of sources, 1 in a forein language. Key words: retelling, older preschooler, literary works, fairy tales