6 - 7 gadu vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšana didaktiskajās spēlēs
Autor
Blumbaha, Ligita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba temats: „6 - 7 gadu vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšana didaktiskajās spēlēs’’. Kvalifikācijas darba autore: Ligita Blumbaha. Darbs sastāv no teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek sniegtas pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas par 6 - 7 gadus vecu bērnu psiholoģisko attīstību, matemātiku, matemātiskajām prasmēm un didaktiskajām spēlēm. Empīriskajā daļā ir aprakstītas pētījuma organizācijas un metodes raksturojums, pētāmo bērnu raksturojums temata ietvaros, praktiskais darbs ar bērniem, pedagoģiskā analīze. Darba mērķis: teorētiski un praktiski pētīt un analizēt 6 - 7 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšanu didaktiskajās spēlēs. Šā mērķa sasniegšanai tika izvirzīti uzdevumi: 1. Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par matemātisko prasmju sekmēšanu didaktiskajās spēlēs. 2. Raksturot matemātiskās prasmes 6 - 7 gadus veciem bērniem. 3. Teorētiski un praktiski izzināt didaktisko spēļu nozīmīgumu matemātisko prasmju sekmēšanai. 4. Apkopot ieteikumus 6 - 7 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšanai didaktiskajās spēlēs. Atslēgas vārdi: matemātiskās prasmes, didaktiskās spēles, bērni. Pētījuma hipotēze: 6 - 7 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju attīstīšana norisēs sekmīgāk, ja: • pedagoģiskajā procesā tiek izmantotas didaktiskās spēles, kas atbilst 6 - 7 gadus vecu bērnu vecumposmu īpatnībām; • didaktiskajās spēlēs tiek ievērotas bērnu intereses un vajadzības; • spēlēs tiek izmantots daudzveidīgs materiāls, kur iekļauti matemātikas elementi. Pētījuma bāze: pirmsskolas izglītības iestāde „X”, 16, 6 - 7 gadus veci bērni. Darba saturs: darba kopējais lappušu skaits ir 46. Darbā ir 11 attēli un 5 tabulas. Izmantotais literatūras skaits ir 45. Kopējais pielikumu skaits ir 17. Subject of qualification work: “Promoting the mathematical skills of 6 - 7 year-olds in didactic games”. Author of the qualification work: Ligita Blumbaha. The work consists of a theoretical part and an empirical part. The theoretical part provides theoretical insights from educators and psychologists on the psychological development of 6 - to 7 year-olds, mathematics, mathematical skills and didactic games. The empirical section describes the characteristics of the organisation and method of the study, the characteristics of the children to be studied within the subject, practical work with children, pedagogical analysis. Objective of work: Theoretically and practically study and analyse the promotion of mathematical skills of 6 – 7 year-olds in didactic games. In order to achieve this objective, the objectives were identified: 1. To analyse the learning of pedagogies and psychology scientists on the promotion of mathematical skills in didactic gaumes. 2. To characterise mathematical skills for children aged 6-7. 3. Theoretical and practical knowledge of the importance of didactic games for the promotion of mathematical skills. 4. To compile recommendations for promoting the mathematical skills of 6 – 7 year-olds in didactic games. Key words: mathematical skills, didactic games, children. Study hypothesis: Developing mathematical skills for children aged 6-7 will be more successful if: • the teaching process uses didactic games corresponding to the characteristics of children aged 6 to 7 years; • in didactic games the interests and needs of children are respected; • in the games are used a variety of materials that include math elements. Study base: preschool education institution “X”, 16, 6 - 7-year-olds. Work Content: The total number of pages per job is 46. There are 11 pictures and 5 tables at work. The number of literature used is 45. The total number of attachments is 17.