Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorJēgere, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:13Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73546
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49416
dc.description.abstractDigitālās vides izmantošanas iespējas stāstītprasmes attīstībā vidējā pirmsskolas vecumā. Kristīne Jēgere, darba vadītāja Dr. Psych. Tija Zīriņa. Darba mērķis: Pētīt digitālās vides izmantošanas iespējas vidējā pirmsskolas vecumā stāstītprasmes apguvē. Darbs kopumā sastāv no 2 daļām – teorētiskās daļas un empīriskā pētījuma. Pirmajā – teorētiskajā – daļā, izmantojot dažādus literatūras avotus, tiek pētīta digitālās vides ietekme uz bērnu un bērna attīstību, attīstības veicināšanu, izmantojot digitālo vidi, tiek uzskaitīti tās plusi un mīnusi, tiek pētītas dažādas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par digitālās vides izmantošanu mācību procesā un tā ietekmi bērna attīstību, analizēta tehnoloģiju iedarbība uz cilvēku; tiek raksturota bērnu stāstītprasme vidējā pirmsskolas vecumā. Otrajā darba daļā, kas sastāv no empīriskā pētījuma, tiek veikta analīze par digitālās vides izmantošanas iespējām pedagoģiskajā procesā pirmskolā, kur tiek pētīta vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes attīstība, piedāvājot dažāda veida uzdevumus, iesaistot mācību procesā digitālo vidi, kā arī bez tās, pēc tam salīdzinot iegūtos rezultātus. Pētījumā secināts, ka, izmantojot digitālo vidi mācību procesā, iespējams ieinteresēt bērnus, paplašināt bērnu redzesloku, kas varētu sniegt iespējas pilnveidot stāstītprasmes iemaņas un veicināt stāstītprasmes attīstību. Atslēgas vārdi: digitālā vide, stāstītprasme, vidējais pirmsskolas vecums, attīstība. Darbs satur 58 lapas, 4 tabulas, 4 attēlus, 34 bibliogrāfiskā saraksta vienības, 1 pielikumu. Darba praktiskajā daļā veikta aptauja Tukuma pirmsskolas izglītības iestādē X, analizēta vidējā pirmsskolas vecuma bērnu grupa un aptaujāti šo bērnu vecāki. Respondentu skaits – 20 bērni, 40 vecāki. Darba rezultāti apkopoti, izanalizēti, salīdzināti un attēloti 4 attēlos un 4 tabulās.
dc.description.abstractOpportunities of using the digital environment in storytelling in middle preschool age. Kristine Jegere, supervisor Dr. Psych. Tija Zirina. Aim of the thesis: To study the possibilities of using the digital environment in the acquisition of narrative skills in the middle preschool age. The thesis consists of 2 parts - theoretical part and empirical research. The first - theoretical - section examines the impact of the digital environment on child and child development through various literature sources, the pros and cons of using the digital environment, the various pedagogical and psychological scholars' findings on the use of the digital environment in teaching and its impact on the development of the child; describes children 's narrative skills in the middle preschool age. The second part, consisting of empirical research, analyzes the possibilities of using the digital environment in the pedagogical process in preschool, where the development of narrative skills of middle-aged children is investigated, offering different types of tasks with and without the digital environment, comparing the results obtained. The study concludes that using the digital environment in the learning process can engage children, broaden their horizons, which could provide opportunities for developing narrative skills and promoting narrative skills. Keywords: digital environment, storytelling, middle preschool age, development. Thesis consists of 58 pages, 4 tables, 4 figures, 34 bibliographical entries, 1 appendix. In the practical part of the work, a survey was conducted at Tukums Pre-school Education Institution X, a group of middle-aged children and their parents were analyzed. Number of respondents - 20 children, 40 parents. The results of the work are summarized, analyzed, compared and presented in 4 figures and 4 tables.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectDigitālā vide
dc.subjectStāstītprasme
dc.subjectVidējais pirmsskolas vecums
dc.subjectAttīstība
dc.titleDigitālās vides izmantošanas iespējas stāstītprasmes attīstībā vidējā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativeOpportunities of using the digital environment in storytelling in middle preschool age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию