Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorKrižanovska, Sanda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:18Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:18Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73557
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49426
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: Runas attīstības veicināšanas paņēmieni divgadīgiem bērniem bilingvālā pedagoģiskā procesā Pētījuma mērķis: noteikt efektīvākos un piemērotākos darba paņēmienus agrīnā vecuma bērnu runas attīstības veicināšanai bilingvālā pedagoģiskajā procesā. Pētījuma teorētiskajā daļā analizēts bilingvisma jēdziens un tā ietekme uz agrīnā vecuma bērnu attīstību, aplūkojot divgadīgu bērnu vecumposma īpatnības un skatot runas attīstības veicināšanas galvenos paņēmienus bilingvālā izglītības procesā. Saskaņā ar teorētiskajām atziņām divgadīgs bērns otro valodu apgūst pēc tiem pašiem principiem kā dzimto valodu, līdz ar to var pieņemt, ka bērnam, kuram apgrūtināta komunikācija dzimtajā valodā, iespējamas grūtības otrās valodas apguvē. Par darba teorētisko bāzi kalpoja tādu zinātnieku atziņas kā E. Bialystok (2010, 2011); C. M. Bonfiglio (2017), L. Lowry (2012), J. Paradis (2010, 2011), S.Vorda (2017), A. Gerasimova un V. Kuznecova (Герасимова, Кузнецова, 2004) u.c. Empīriskajā daļā pētīti 12 divgadīgi bērni, analizējot viņu runas attīstības rādītājus latviešu un dzimtajā valodā, galvenokārt pievēršot uzmanību runas saprašanai abās valodās un vienkāršai lietošanai (atkārtošana latviski vai prasīto lietu nosaukšana, īsas atbildes uz pieaugušā jautājumiem, dzimtajā valodā pētot arī izvērstas runas veidošanos, ko bērns mērķtiecīgi sāk lietot komunikācijai). Kvalifikācijas darbā atklātas pedagoģiskā procesa organizācijas īpatnības, fiksēti bērnu runas piemēri abās valodās. Darba autore izstrādājusi un īstenojusi nelielu pedagoģiskā darba plānu, atklājot tajā, kādā veidā tiek procesā lietotas abas valodas, lai varētu bērniem paralēli attīstīt runu abās valodās. Tiek pētīta bērnu reakcija uz izmantotām muzikālām kustību rotaļām, kurās bērni atkārto pieaugušā kustības atbilstoši runas saturam, kā arī reakcija sižetiskās rotaļās. Pētījuma rezultāti ļauj apstiprināt sākotnējo hipotēzi: Divgadīgu bērnu runas attīstība bilingvālā pedagoģiskajā procesā tiks veiksmīgi sekmēta, ja: skolotājs izmantos komunikatīvu pieeju rotaļnodarbībās, rosinot bērnu runas aktivitāti abās valodās; otrā valodā tiks piedāvāts materiāls noteiktās situācijās, kas ļaus bērniem precīzi nošķirt abas valodas. Kvalifikācijas darba apjoms: 56 lpp., ietverti 6 attēli, 8 tabulas, izmantoti 53 literatūras avoti, pievienoti 5 pielikumi. Atslēgas vārdi: bilingvisms, latviešu valodas apguve, bilingvāls pedagoģiskais process, divgadīgi bērni.
dc.description.abstractAcademic project theme: Methods of promoting speech for 2 year old children in bilingual pedagogical process. The project objective: to identify the most efficient and appropriate working methods to promote the development of early childhood speech in a bilingual pedagogical process. The theoretical part of the study analyses the concept of bilingualism and its impact on the development during early-childhood, examining the characteristics of two-year-old children and the main methods of promoting speech in the bilingual educational process. According to theoretical knowledge, a two-year-old child acquires the second language according to the same principles as the mother tongue, so it can be assumed that a child who has difficulty communicating in the mother tongue may have difficulties in acquiring second language. The theoretical basis of the study is based on the scientists conclusions, such as E. Bialystok (2010, 2011); C. M. Bonfiglio (2017), L. Lowry (2012), J. Paradis (2010, 2011), S.Vorda (2017), A. Gerasimova un V. Kuznecova (Герасимова, Кузнецова, 2004) etc. Twelve 2-year-olds have been studied in the empirical part, analysing children’s language development indicators in Latvian and mother tongue, focusing on the understanding of speech in both languages and using plain language (repetition in Latvian or naming of requested things, short answers asked by adults, additionally, studying language expansion in the mother tongue and encouraging children to begin intentionally to use it in their communication). The study reveals the characteristics of organization of the pedagogical process, documenting examples of children's speech in both languages. The author has devised and implemented a pedagogical work plan, disclosing how both languages are used in the process so that children can develop both languages simultaneously. The responses of children in the musical movements activities in which children repeat the adult's movements according to the content of the speech and reaction in story-based games are being studied. The results of the study allow the initial hypothesis to be confirmed: The development of two-year-olds' speech in a bilingual pedagogical process promotes successfully if: the teacher uses a communicative approach in the activities by encouraging children to speak in both languages; material in the second language is offered in certain situations that allows children to make a clear distinction between the two languages. Scope of academic project: 56 pages, 6 images, 8 tables, 53 literature sources, 5 annexes. Key words: bilingualism, Latvian language acquisition, bilingual pedagogical process, two-year-old children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectbilingvisms
dc.subjectlatviešu valodas apguve
dc.subjectdivgadīgi bērni
dc.subjectdivgadīgi bērni
dc.subjectbilingvāls pedagoģiskais process
dc.titleRunas attīstības veicināšanas paņēmieni divgadīgiem bērniem bilingvālā pedagoģiskā procesā
dc.title.alternativeMethods of promoting speech for 2 year old children in bilingual pedagogical process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record