Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorMitrohina, Viktorija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:31Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:31Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73577
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49445
dc.description.abstractBakalaura darbs izstrādāts par tēmu „Bērns vienaudžu grupā”. Bakalaura darbs oriģinālvaloda ir krievu. Pētījuma mērķis: Noteikt rotaļu lomu bērnu komunikatīvo iemaņu veicināšanā vienaudžu grupā. Dotajā pētījumā tiek akcentēts 4-5 gadu bērnu vecums. Darbs sastāv no ievada, divām galvenajām nodaļām - teorētiskā un empīriskā, secinājumiem un literatūras saraksta. Teorētiskajā daļā autore analizēja pirmsskolas vecuma bērnu komunikatīvo iemaņu un saskarsmes attīstību grupā. Šajā nodaļā tika plaši analizēts grupas jēdziens, no kā tā sastāv un kā veidojas bērnu savstarpējās saskarsmes iemaņas grupā. Autore analizēja un izskatīja zināmu pedagogu un psihologu darbus, kā I. Belickis, S. Omārova, Л.Выготский, Д. Эльконин, Т. Репина, А. Усова, u.c. Pamatojoties uz iepriekš minētajiem darbiem ir pieradīts, ka tieši spēle ietekmē bērna savstarpējās komunikatīvās iemaņas grupā. Empīriskajā daļā galvenā uzmanība tiek pievērsta didaktisko spēļu ietekmei grupā. Tika izstrādāts plāns, pēc kura tika ieviestas dažādas pedagoģiskās metodes: novērošana, pārrunas un korekcijas ar atlasīto spēļu palīdzību. Prakses sākuma posmā autore, novērojot bērnus grupā, izcēla dažus, kuriem bija komunikatīvo iemaņu problēmas. Ar atlasīto didaktisko spēļu palīdzību tika ieviestas korekcijas tālākajā darba procesā. Autore apkopoja un aprakstīja pedagoģisko procesu, kurš attēlots tabulās un attēlos. Attēli atspoguļo didaktisko spēļu efektivitāti mācību procesa sākuma posmā, vidus daļā un nobeigumā. Ja bērniem ir pozitīva saskarsme ar vienaudžiem, ja grupas pozitīvais pedagoģiskais potenciāls, ja ir rotaļu dažādība, ja ir pozitīva emocionālā gaisotne grupā, tad bērniem komunikatīvās iemaņas veidosies veiksmīgāk- pētījuma hipotēze apstiprinājās. Atslēgas vārdi: Sociāli komunikatīvā attīstība, pirmskolas vidējā vecuma grupa, didaktiskās spēles, lomu spēles, vienaudžu grupa, saskarsme, mijiedarbība. Bakalaura darbā ir iekļauti 5 attēli, 8 tabulas, 3 pielikums, 50 literatūras avoti. Darba kopējais apjoms ir 62 lpp.
dc.description.abstractThe theme of the bachelor paper is “Children in a Group of Peers”. The original language of the bachelor paper is Russian. The aim of the study: to determine the role of games in the promotion of children's communicative skills in a peer group. In the present research, the focus is put on children who are 4–5 years old. The paper consists of introduction, two main parts – theoretical and empirical, conclusions, and the list of sources of literature. In the theoretical part, the author analyses the development of communicative skills and communication of pre-school children in a group. In this part, the concept of a group, what a group consists of, and how communication skills develop in children in a group is analysed extensively. The author analyses and reviews the works of well-known teachers and psychologists, such as I. Belickis, S. Omārova, L. Vigotskiy, D. Elkonin, T. Repina, A. Usova, etc. Based on the above-mentioned works, it is proven that exactly games influence the communicative skills of children in a group. The empirical part of the paper focuses on the influence of didactic games in a group. A plan was developed to implement various pedagogical methods: observation, interviews and adjustments through selected games. In the early stage of the practice, the author distinguished some of the children who had problems with communicative skills while observing the children in the group. Adjustments were made to further work through selected didactic games. The author summarised and described the pedagogical process represented in the tables and figures. The figures show the effectiveness of didactic games at the beginning, middle and end of the learning process. If children have positive interaction with peers, if the group has positive pedagogical potential, if there is game diversity, if there is positive emotional atmosphere, then communicative skills in children will develop more successfully – the hypothesis of the study was confirmed. Key words: Socially communicative development, pre-school middle age group, didactic games, role-plays, peer group, communication, interaction. In the bachelor paper, there are included 5 figures, 8 tables, 3 annex, and 50 sources of literature. The volume of the paper is 62 pages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectvienaudžu grupa
dc.subjectsaskarsme
dc.subjectdidaktiskās spēles
dc.subjectpirmskolas vidējā vecuma grupa
dc.subjectsociāli komunikatīvā attīstība
dc.titleBērns vienaudžu grupā
dc.title.alternativeA toddler in a same age group
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record