Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorDūze, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:35Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73583
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49451
dc.description.abstractPētījuma autors: Ilze Dūze Darba nosaukums: Agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu kustību koordinācijas attīstība Marijas Montessori praktiskās dzīves vingrinājumos. Pētījuma priekšmets. Agrīnās pirmsskolas vecuma bērnu kustību koordinācijas attīstība. Pētījuma mērķis: Pētīt agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu kustību koordinācijas attīstību M.Montessori vingrinājumos. Pētījuma jautājums: Kā izmantot M.Montessori praktiskās dzīves vingrinājumus, lai tiktu sekmēta bērna kustību koordinācijas attīstība? Materiāli un metodes: 1.Teorētiskās - literatūras analīze. 2.Empīriskās – vingrinājuma demonstrācija, novērošana, bērnu darbības analīze. 3.Matemātiskās - datu apstrāde. Latvijā pētījumi par bērnu kustību koordinācijas attīstību vecuma posmā no viena līdz trīs gadiem ir maz pētīti. Metode, ar kuras palīdzību ir iespējams pilnveidot un attīstīt kustību koordināciju ir M. Montessori praktiskās dzīves vingrinājumi. Pētījums sastāv no 60 lpp., 24 attēliem, 33 tabulām, 40 bibliogrāfiskā saraksta vienībām un 33 pielikumiem. Pētījums tika veikts „X” Pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījumā tika iesaistīti un novēroti 10 bērni vecumā no 1,9 līdz 2,10 gadu vecumam. Pētījuma dalībniekiem tika demonstrēti seši M. Montessori praktiskās dzīves vingrinājumi, kuri veicina sīkās muskulatūras, acu -roku, acu - kāju un lielo muskuļu koordinācijas attīstību. Rezultāti: Apkopotie rezultāti parādīja, ka vingrinājumus, kuri sekmē sīkās motorikas attīstību, apguva 100% pētījuma dalībnieku, acu- kāju koordinācijai paredzēto vingrinājumu spēja veikt 60% dalībnieku, bet vingrinājumu lielās muskulatūras attīstībai apguva 80% pētījumā iesaistīto bērnu. Secinājumi: Rezultāti ļauj secināt, ka savlaicīgi uzsākot M. Montessori praktiskās dzīves vingrinājumu demonstrēšanu, bērni jau agrīnajā pirmsskolas vecumā spēj veikt koordinētas, secīgas darbības, kas ar laiku tiek veiktas automātiski. Katra no apgūtajām kustībām veicina bērna patstāvību un sekmē tālāku fizisku un garīgu attīstību. Atslēgas vārdi: kustība, koordinācija, bērni, M. Montessori vingrinājumi.
dc.description.abstractAuthor: Ilze Dūze Title: Early preschool children`s development of Maria Montessori`s movement coordination in practical life exercises. Study object: Early Preschool Children’s Movement Coordination. Objective: To investigate the development of early preschool children’s motor coordination development by using M.Montessori practical life exercises. Hypothesis of the study/question: How to use M.Montessoris practical life exercises to promote development of child’s movement coordination? Materials and methods: 1.Theoretical – literature analysis 2.Empirical – observation, analysis of children’s activity 3.Mathematical – data processing. Introduction: In Latvia, there are not a lot of studies about children’s movement coordination development between ages one to three years. The method by which the coordination of movements can be improved and developed is Mary Montessori’s practical life exercises. The study consists of 60 pages, 24 figures, 33 tables, 40 bibliographical entries and 33 attachments. The study was conducted at preschool education institution “X”. 10 children ages 1,9 to 2,1 were enrolled and observed in the study. Six Montessori practical exercises were presented to the participants to promote their development of small muscles, eye – hand coordination and large muscle coordination. Results: 100 % of the study participants completed exercises that promotes small muscle motor coordination development, 60 % of participants were able to perform eye – hand coordination exercises. 80 % of the children that were included in the study showed good results in large muscular coordination development. Conclusions: Results suggest that, by early demonstration of M.Montessori practical exercises, children are able to perform coordinated, sequential activities from an early preschool age, which are automatically performed over time. Each of the movements promotes further child’s independence, physical and mental development. Keywords: movement, coordination, children, M.Montessori practical life exercises.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectkustība
dc.subjectkoordinācija
dc.subjectbērni
dc.subjectM.Montessori vingrinājumi
dc.titleAgrīnā pirmsskolas vecuma bērnu kustību koordinācijas attīstība Marijas Montessori praktiskās dzīves vingrinājumos
dc.title.alternativeEarly preschool children`s development of Maria Montessori`s movement coordination in practical life exercises
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record