Show simple item record

dc.contributor.advisorIeriķe, Anita
dc.contributor.authorZadvinska, Jana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:39Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73590
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49457
dc.description.abstractDarba autors: Jana Zadvinska Darba veids: Kvalifikācijas darbs Studiju programma: Pirmsskolas izglītības skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: Anita Ieriķe Kvalifikācijas darbs izstrādāts pat tēmu “Izziņas procesa attīstība (veidošanas) vidējā pirmsskolas vecuma bērniem , pētot dabu. Tā mērķis - teorētiski un praktiski apzināt pētniecisko prasmju būtību un to attīstību 4-5 gadus veciem bērniem dabas zinību mācību procesā. Pētījums sastāv no divām daļām - teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek aplūkoti vairāku autoru uzskati un skaidrojumi par izziņas procesu attīstību bērniem 3-4 gadu vecumā, izziņas interešu raksturojums. Tiek aplūkota arī eksperimentu nozīme bērna dzīvē. Pamatojoties uz vairāku autoru atziņām, tiek secināts, ka izziņas process bērniem veidojas jau agrā bērnībā, tā stimulē bērnu uzzināt un izpētīt to, ko uzreiz nevar pamanīt. Empīriskā daļā tiek veikts pētījums, kurā piedalījās 4-5 gadīgi bērni. Dots pētījuma norises apraksts, pētījuma rezultāti un to analīze. Pētījumā tiek atspoguļoti vairāku bērnu veikti eksperimenti. Eksperiments ir viena no nozīmīgākajām metodēm pētnieciskās prasmes attīstībā. Apkopojot un salīdzinot pētījuma rezultātus un saskaņā ar novērošanas datu pozitīvo dinamiku, var secināt, ka izvēlētās metodes ir efektīvas un sekmē 4-5 gadu vecu bērnu izziņas interešu attīstību. Kvalifikācijas darbs sastāv no 35 lapaspusēm, 7 attēliem, 6 tabulām, analizētiem 29 literatūras avotiem. Atslēgvārdi : izziņa, izziņas attīstība, salīdzināšana, novērojums, vērojums, pētniecība, eksperiments, prasme.
dc.description.abstractAuthor: Jana Zadvinska Type of work: Qualification work Study Program: Preschool Teacher Scientific supervisor: Anita Ieriķe The qualification paper developed on the topic “Development of the cognitive process (formation) of middle-aged preschoolers by studying nature. The qualification paper aim is to explore the essence of research skills of 4-5 year olds and their development in science education using theory and practical methods. The study consists of two parts - theoretical and empirical. The theoretical part deals with the views and explanations of several authors about the development of the cognitive process in children aged 3-4 as well as description of cognitive interests. The study also covers an importance of experiments in the child's life. Based on the referencing from many authors, it is concluded that the cognitive process in children develops at ealy stage of childhood and stimulates the child to learn and explore new things which is not immediately noticed. Empirical part of the study in which children aged 4-5 years old participate, includes description of the research process, the results of the research findings and analysis. The study reflects a series of children’s experiments due to such method being one of the most significant research skills development. In conclusion when comparing the observational data and research results which reflected positive dynamics, we can conclude the selected methods are effective and contribute to the development of cognitive interest in children aged 4-5 years old. Qualification work consists of 35 pages, 7 figures, 6 tables, analyzed 29 literary sources. Key words: cognition, cognitive development, comparison, observation, research, experiment, skill.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectizziņa
dc.subjectizziņas attistība
dc.subjectnovērojums
dc.subjectpetniecība
dc.subjecteksperements
dc.titleIzziņas procesa attīstība (veidošanās) vidējā pirmsskolas vecuma bērniem, pētot dabu
dc.title.alternativeDevelopment (formation) of the cognitive process in middle-age preschool children by studyng nature
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record