Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorLaizāne, Dace
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:43Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:43Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73597
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49462
dc.description.abstractDarba autors: Dace Laizāne Bakalaura darba temats: „Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšana rotaļās un spēlēs”. Darba mērķis: teorētiski un empīriski izzināt rotaļu un spēļu izmantošanas iespējas pedagoģiskajā procesā ar nolūku paplašināt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājumu. Darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā, analizējot I. Miltiņas, I, Freibergas, R. Purmales, I. Stangaines, D. Dzintares, V. Uršuļskas un citu latviešu, un ārzemju psihologu, un pedagogu darbus, izpētīti valodas, runas un vārdu krājuma jēdzieni, raksturots trīsgadīgu bērnu vecumposms saistībā ar vārdu krājuma paplašināšanu, kā arī izvērtētas rotaļu un spēļu iespējas jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanas veicināšanai. Empīriskajā daļā veiktas individuālas sarunas ar bērniem, lai izvērtētu bērnu vārdu krājumu pētījuma sākumā un pētījuma beigās, ņemot vērā izvirzītos kritērijus, kā arī veikta novērošana un pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, piedāvājot jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem rotaļas un spēles, kas veicinātu bērnu vārdu krājuma paplašināšanos. Pētījuma gaitā iegūtie rezultāti apkopoti un atspoguļoti ar matemātiskām datu apstrādes metodēm, kā arī veikta to analīze. Rezultātu analīzē ir iespējams salīdzināt vārdu krājuma attīstību pētījuma sākumā un beigās, var secināt, ka tas ir paplašinājies. Iegūtie rezultāti apstiprina pētījuma sākumā izvirzīto hipotēzi - trīs līdz četrus gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšana noritēs sekmīgi, ja pedagogs izmantos pedagoģiskajā procesā bērniem piemērotas dažādas rotaļas un spēles un izraisīs bērnos pozitīvas emocijas un vēlmi līdzdarboties. Atslēgas vārdi: valoda, runa, vārdu krājums, jaunākais pirmsskolas vecums, rotaļa, spēle. Bakalaura darba apjoms: 65 lappuses, 8 attēli, 3 tabulas, 8 pielikumi. 80 literatūras avoti, no tiem: 61 – latviešu valodā, 15 – angļu valodā, 4 – krievu valodā.
dc.description.abstractThe Author: Dace Laizāne Theme of the paper: "Expanding the vocabulary of the youngest pre-school age children using toys and games". Aim of the research: to explore theoretically and empirically the possibilities of using games and toys in the pedagogical process with the aim of expanding the vocabulary of younger pre-schoolers. The work consists of 2 parts - theoretical and empirical. In the theoretical part, analysing the works of I. Miltiņa, I., Freiberga, R. Purmale, I. Stangaine, D. Dzintare, V. Ursulska and other Latvian and foreign psychologists and educators, the concepts of language, speech and vocabulary have been studied, children's age-related vocabulary expansion, as well as evaluation of options to promote early childhood vocabulary expansion using games and toys. In the empirical part, individual interviews were conducted with the children to assess the vocabulary of the children at the beginning and end of the study, according to the set criteria, and observation and pedagogical trial activities were offered to children in pre-school age to expand their vocabulary. The results obtained during the research are summarized and reflected by mathematical data processing methods, as well as their analysis. In the analysis of the results it is possible to compare the development of vocabulary at the beginning and at the end of the study, it can be concluded that it has expanded. The results obtained during the research are summarized and reflected by mathematical data processing methods, as well as their analysis. In the analysis of the results it is possible to compare the development of vocabulary at the beginning and at the end of the study, it can be concluded that it has expanded. The results confirm the set hypothesis at the beginning of the study - the expansion of vocabulary of children aged three to four years will be successful if the educator uses various games and toys suitable for children in the pedagogical process and provokes positive emotions and willingness to participate. Key words: language, speech, vocabulary, junior preschool, toys, game. Volume of the paper: 65 pages, 8 figures, 3 tables, 8 appendixes. 80 literary sources, of which 61 - in Latvian, 15 - in English, 4 - in Russian.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvaloda,
dc.subjectruna,
dc.subjectvārdu krājums,
dc.subjectjaunākais pirmsskolas vecums,
dc.subjectrotaļa,
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšana rotaļās un spēlēs
dc.title.alternativeExpanding the vocabulary of the youngest pre-school age children using toys and games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige