Show simple item record

dc.contributor.advisorPurmale, Rasma
dc.contributor.authorKorzuna, Jeļena
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:44Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:44Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73600
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49465
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma: „Vecāka pirmsskolas vecuma bērnu domāšanas sekmēšanas iespējas ar didaktiskajām rotaļspēlēm”. Darba autore: Jeļena Korzuna Zinātniskā vadītāja: lektore, Mg.paed. Rasma Purmale Kvalifikācijas darba apjoms: 61 lpp., 5 tabulas, 24 attēli, 9 pielikumi, izmantoti 39 literatūras avoti. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā tika analizēta zinātniskā literatūra par didaktiskās rotaļspēles būtību, par domāšanas procesa attīstības īpatnībām vecākajā pirmsskolas vecumā. Teorētiskā daļa pamatojas uz nolikumu par rotaļas sociālo dabu, kura veidojas sabiedrības attīstības konkrētajā laikā. Tāpat, tika analizēta un pamatota didaktiskās rotaļspēles loma bērnu domāšanas attīstībā. Kvalifikācijas darba otrajā daļā tika realizēts empīrisks pētījums, kura mērķis bija praktiski pārbaudīt darbā izvirzīto hipotēzi, ka didaktiskās rotaļspēles veicina vecākā pirmsskolas bērnu domāšanas attīstību. Pamatojoties uz iegūtajiem rezultātiem, hipotēze tika apstiprināta. Pamatojoties uz teorētiskās un prakstiskās daļas matreiāliem, tikamizdarīti secinājumi un izteikti priekšlikumi. Kvalifikācijas darbs balstās uz R.Fišera, D.Dzinteres, R.Bošas, I.Kāpostas, E.Krastiņas, O.Ņikiforova, I.Stangaines u.c. autoru teorētiskajām atziņām. Kvalifikācijas darbs praktiski var būt lietderīgs pirmsskolu skolotāju praktiskajā darbā ar vecākā vecuma bērniem domāšanas attīstības veicināšanā. Atslēgas vārdi: domāšana, attīstība, veicināšana, didaktiskās rotaļspēles.
dc.description.abstractQualification paper “Older preschool age children thinking stimulation possibilities with didactic games”. Author: Jeļena Korzuna Scientific supervisor: lekturer, Mg.paed. Rasma Purmale Volume of the qualification paper: 61 pages, 5 tables, 9 annexes, 24 diagrams, 39 literature sources. The qualification work consists of two parts. The first part analysed the scientific literature on didactic games nature, on the quality of the older preschool age children thinking stimulation. The theoretical part is based on a statute of the social nature of the game, which is formed at the time of society's development. It also includes the analysis of role of the didactic games in the stimulation of children's thinking. In the second part of the qualifying paper, an experiential study was carried out, aimed at practically verifying the work of the hypothesis that didactic games contribute to the stimulation of older childhood thinking. Based on the results obtained, the hypothesis was confirmed. On the basis of the theoretical and practical parts of the matter, the conclusions and proposals made. The skilled paper shall be based on the theoretical knowledge of the authors of R. Fischer, D. Dzinteres, R. Bosch, I. Climbing, E. Krastiņa, O. Nikiforova, I. Stangaines and others. Qualification paper can practically be useful in the practical work of pre-school teachers for older age children to promote thinking stimulation. Keywords: thinking, stimulation, promotion, didactic games.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectdomāšana
dc.subjectattīstība
dc.subjectveicināšana
dc.subjectdidaktiskās rotaļspēles
dc.titleVecāka pirmsskolas vecuma bērnu domāšanas sekmēšanas iespējas ar didaktiskajām rotaļspēlēm
dc.title.alternativeOlder preschool age children thinking stimulation possibilities with didactic games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record