2-3 gadīgu bērnu sociālā adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Zeilāne, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skribanovska, Zane
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba temats. 2 – 3 gadīgu bērnu sociālā adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek aplūkotas un analizētas dažādu autoru atziņas par adaptāciju socializācijas skatījumā. Makrosociālās un mikrosociālās vides savstarpējām mijsakarībām bioloģiskā un sociālā adaptācijā. Apskatīti dažādi virzieni – kāda ir pieaugušo loma adaptācijas grūtību pārvarēšanā, rotaļa kā korekcijas līdzeklis. Empīriskajā daļā aprakstīti labvēlīgas adaptācijas sekmēšanas virzieni, bērnu uzvedības raksturojumi adaptācijas skatījumā. Rotaļu un dziesmu kopuma izmantošana adaptācijas grūtību pārvarēšanā. Pētījuma objekts. Sociālais process pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma priekšmets. Labvēlīga sociālā attīstība. Pētījuma mērķis. Teorētiski un praktiski izzināt labvēlīgas adaptācijas norises iespējas, izmantojot rotaļu un dziesmu kopumu. Pētījuma hipotēze. Bērnu sociālā adaptācija noritēs sekmīgi, ja skolotāji izzinās bērnu uzvedības traucējumu iemeslus, sadarbosies ar vecākiem, izmantos rotaļu kopumu, kas palīdzēs bērnus noskaņot pozitīvi. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt dažādu autoru atziņas pa adaptāciju socializācijas skatījumā. 2.Izzināt labvēlīgas adaptācijas sekmēšanas iespējamos virzienus. 3.Veikt pētījumu par labvēlīgas adaptācijas sekmēšanas iespējām 2 – 3 gadīgiem bērniem. Bakalaura darba apjoms. 73 lappuses, 4 tabulas, 13 attēli, 3 pielikumi, 67 literatūras un avoti. Darba nozīmīgums. Izmantojams pedagoģiskajā procesā labvēlīgas sociālās adaptācijas sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Atslēgas vārdi: Adaptācija, sociālā adaptācija, socializācijas procesu, “Es”, rotaļa. Theme of the Bachelor’s Thesis. Social adaptation of 2-3 year old children in pre-school education institution. The Bachelor’s Thesis consists of the following two parts: theoretical part and empirical part. Theoretical part covers review and analysis of different author’s opinions regarding adaptation seen from the perspective of socialization. Interconnection between macro social environment and micro social environment in biological and social processes linked to adaptation. As well there are considered different identified ways regarding the role of adults in helping children to overcome social adaptation difficulties, and playing as a corrective measure. Empirical part describes the ways promoting favourable adaptation and children behaviour characteristics seen from the view of children adaptation. Playing and singing for helping children to overcome difficulties that arise in the process of adaptation. Object of the research study. Processes of socialization in a pre-school educational institution. Subject of the research. Favourable social development. Aim of the research. Theoretically and practically evaluate possible ways of favourable adaptation through singing and playing. Research hypothesis. Social adaptation of children might prove to be successful, if teachers elicit what causes behavioural disorders of a child, as well cooperate with parents, and uses plays to make a child feel more positive. Research objectives: 1.To analyze different author’s opinions regarding adaptation from the perspective of socialization. 2.To study possible ways that can promote successful adaptation. 3.To conduct a research on opportunities how to facilitate favourable adaptation of 2-3-year old children. Volume of the Bachelor’s Thesis. 73 pages, 4 tables, 13 images, 3 annexes, 67 literature units and sources. Importance of the research. The findings are applicable in educational process to promote favourable social adaptation in a pre-school educational institution. Keywords: Adaptation, social adaptation, process of socialization, “me”, play.