Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles sekmēšana spēlēs
Автор
Kanajeva-Salnā, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles sekmēšana spēlēs. Pētījuma mērķis: teorētiski zināt un praktiski pētīt spēļu izmantošanas iespējas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles sekmēšanai. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz nozīmīgu latviešu autoru: D.Dzinteres, V.Jonītes, I.Stangaines, u.c. autoru atziņām par iztēli, spēļu nozīmi un veidiem. Pirmajā nodaļā tiek aplūkoti tādi jautājumi kā iztēle un tās veidi. Iztēles veidošanās pirmsskolas vecuma bērniem. Tiek analizēta literatūra par spēlēm un to veidiem. Spēles, to nozīme pirmsskolas vecākā vecuma bērnu iztēles sekmēšanā. Otrajā nodaļā. Empīriskajā daļā tiek novērota un salīdzināta bērnu iztēles attīstība vecākā pirmsskolas vecuma bērniem spēlēs. Šajā daļā salīdzināti pētījuma rezultāti ar bērnu vecāku sniegtajām atbildēm, ko viņi izteica anketās. Pētījuma praktiskajā daļā autore izmanto dažādas metodes: novērojumus, anketēšanu, pārrunas. Praktiskajā pētījumā iekļauta PII grupa ar 21 bērnu (9 meitenes un 12 zēni); izmantotas autores izvēlētas spēles, kas var sekmēt bērnu iztēles attīstību caur spēlēm. Darbā ir aprakstīts darbs ar bērniem, kā arī novērojumu rezultāti par bērnu iztēli pētījuma sākumā un beigās, un vecāku anketu apkopojums. Pētījuma beigās var secināt, ka spēles sekmē bērnu iztēli. Atslēgas vārdi: iztēle, iztēles veidi, spēles, pirmsskolēns. Darba apjoms: 69.lpp., 5. tabulas, 9. attēli, 10. diagrammas, 12.pielikumi, 71 literatūras avoti, no tiem 54 latviešu valodā un 17 svešvalodā. The title of the Bachelor thesis: Fostering of children’s imagination through play in older preschoolers. The aim of the research: to obtain theoretical knowledge and make a research on the possibilities of using educational games to foster imagination in older preschoolers. The theoretical part of the research is based on conclusions of well- known Latvian professors (D.Dzintere, V.Jonīte, I.Stangaine, etc.) on imagination, types of plays, and significance of playing. The first section of the thesis describes definitions of imagination and the types thereof. It provides description of development of imagination in preschool-age children. There is conducted analysis of literature on plays, types thereof, and importance of educational plays in fostering of imagination of older preschoolers. Section two, the empirical part represents a study during which the development of children’s imagination through playing has been observed and compared. The obtained results were compared to the parents’ observations they provided in the questionnaires in the beginning of this part. The author of this thesis has applied several research methods, for example, observations, questionnaires, interviews with parents. The practical part of the research involves a group of older preschoolers consisting of 21 children (9 girls and 12 boys). The author chooses the games to play that would boost development of children’s imagination. The thesis reflects the work with children, the results of the questionnaires and the summary of the observations on the children’s imagination in the beginning and in the end of the research. As a result of the research, the author makes a detailed conclusion that playing fosters children’s imagination. Keywords: imagination, types of imagination, games, preschooler. The thesis consists of 69 pages, including 6 tables, 16 pictures, 10 charts, 12 appendices and 71 source of literature (54 in Latvian, and 17 in foreign languages).