Fizisko aktivitāšu izmantošana veselīga dzīvesveida veicināšanā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
Author
Raudiņa, Arita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs “Fizisko aktivitāšu izmantošana veselīga dzīvesveida veicināšanā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem”. Kvalifikācijas darba autore Arita Raudiņa. Kvalifikācijas darba vadītājs: Docente, Dr.paed., Mg.hist. Staņislava Marsone. Darba mērķis ir analizēt fizisko aktivitāšu izmantošanas iespējas veselīga dzīvesveida veicināšanā pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Darba mērķa sasniegšanai sekojošie uzdevumi: 1.Raksturot veselīga dzīvesveida izpratni un komponentus. 2.Analizēt fizisko aktivitāšu izmantošanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. 3.Analizēt fizisko aktivitāšu izmantošanu veselīga dzīvesveida veicināšanā vecumposma attīstības īpatnību kontekstā. Kvalifikācijas darbam ir divas nodaļas. Pirmajā nodaļā ir izpētītas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorētiskās atziņas, otrajā nodaļā veikts empīriskais pētījums par fizisko aktivitāšu izmantošanu veselīga dzīvesveida veicināšanā. Kvalifikācijas darba struktūra sastāv no anotācijas valsts valodā un angļu valodā, ievada, teorētiskās daļa ar divām apakšnodaļām, pētnieciskās daļa ar divām apakšnodaļām, secinājumiem, literatūras un citu avotu saraksta, pielikuma. Kvalifikācijas darba apjoms ir 63 lappuses, tās satur 13 attēlus, 3 tabulas, 13 pielikumus un 30 izmantotos literatūras un citus avotus, no kuriem 5 avoti ir svešvalodā. Atslēgas vārdi: veselība, uzturs, fiziskās aktivitātes, kustība, pamatkustības, pirmsskola. Qualification work “Using Physical Activity to Promote Healthy Lifestyles for Elderly Pre-schoolers”. Qualification work author Arita Raudiņa. Supervisor of qualification work: Associate professor, Dr.paed., Mg.hist. Staņislava Marsone. The aim of the work is to analyse the possibilities of using physical activities to promote healthy lifestyle in the pre-school pedagogical process. The following tasks to achieve the goal of the work: 1. Describe the comprehension and components of a healthy lifestyle. 2. To analyse the possibilities of using physical activities in the pre-school pedagogical process. 3. Analyse the use of physical activity in promoting a healthy lifestyle in the context of age-specific characteristics. Qualification work has two sections. The first section has the theoretical quotes of pedagogy and psychology scientists, while the second section provides an empirical study on the use of physical activity to promote healthy lifestyle. The structure of the qualification paper consists of annotation in the national language and English language, introduction, theoretical part with two sub-chapters, research part with two sub-chapters, conclusions, list of literature and other sources, appendix. The volume of the qualification paper is 63 pages, it contains 13 images, 3 tables, 13 appendixes and 30 used literature and other sources, of which 5 sources are in foreign language. Keywords: health, nutrition, physical activity, movements, basic movements, preschool.