• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

4.klašu skolēnu matemātisko prasmju pilnveide integrētā mācību procesā

Thumbnail
View/Open
299-73609-Kalmaca_Sigita_sk17064.pdf (1.459Mb)
Author
Kalmača, Sigita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Petere, Anita
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Baklaura darba tēma “4.klašu skolēnu matemātisko prsmju pilnveide integrētā mācību procesā”. Darba autore Sigita Kalmača, darba vadītāja profesore Dr.paed. Anita Petere. Bakalaura darbā ir 6 lapaspuses, 32 avoti, 5 attēli, 10 tabulas. Baklaura darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt matemātisko prasmju pilnveides iespējas integrētā mācību procesā. Lai sasniegtu bakalaura darba mērķi, darba autore veica pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīzi un praktiskā pētījumā, veidojot skolēniem integrētu mācību stundu modeļus, pētīja 4.klases skolēnu matemātisko prasmju pilnveides iespējas. Praktiskā pētījuma rezultātā bakalaura darba autore secina, ka, ja sākumskolas skolēniem tiek nodrošināts integrēts mācību process, tad skolēnu matemātiskās prasmes pilnveidojas, jo skolēni spēj pielietot konkrētas matemātiskās prasmes problēmsituāciju un praktiska satura uzdevumu risināšanai.
 
Theme of the Bachelor's Thesis “The improvment of mathematic skills of the students of 4th grade within the integrated learning process”. The author of the thesis is Sigita Kalmača, supervisor professor Dr.paed. Anita Petere. The Bachelor paper has 63 pages, 32 sources, 5 figures, 10 tables. The aim of the bachelor's thesis is to theoretically explore and test the possibilities of developing mathematical skills in an integrated learning process. In order to achieve the aim of the Bachelor's thesis, the author carried out the analysis of the pedagogical and psychological literature and, in a practical study, developed the possibilities of improving the mathematical skills of the 4th grade students by creating integrated lessons models for the students. As a result of the practical research, the author of the Bachelor paper concludes that if an integrated learning process is provided to primary school pupils, the mathematical skills of the pupils are improved, because the students are able to apply specific mathematical skills to solve problem situations and practical tasks.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49474
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV