Piecgadīgu un sešgadīgu bērnu pašvadītas mācīšanās spēju sekmēšana kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomā
Автор
Galeniece, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba autore Ilze Galeniece, darbā „Piecgadīgu un sešgadīgu bērnu pašvadītas mācīšanās spēju sekmēšana kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomā” ir izvirzījusi mērķi teorētiski un empīriski izpētīt procesu, kā iespējams sekmēt piecgadīgu un sešgadīgu bērnu pašvadītu mācīšanos tādā pirmsskolas mācību satura programmas jomā kā kultūras izpratne un pašizpausme mākslā. Bakalaura darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, astoņām apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā tiek vairāk atspoguļota teorētiskās literatūras analīze, savukārt otra nodaļā akcentēta praktiskā darbība. Darba kopējais apjoms ir 74 lappuses, iekļauti 19 attēli, 4 tabulas un 5 pielikumi. Bakalaura darbā atsauces ir uz 53 literatūras avotiem, no kuriem 13 ir svešvalodās. Atsaucoties uz tādu psihologu un pedagogu, kā G.Svence, V.Pūrēns, D.Lieģeniece, I.Freibergas, R.Fišera, M. Knowles u.c. autoru teorētiskajām atziņām, darba autore analizēja konkrētā vecumposma īpatnības, pašvadītas mācīšanās jēdzienu un to izpratni pirmsskolā, pedagoga lomu pašvadītas mācīšanās procesā, kā arī iespējas, kā sekmēt pašvadītas mācīšanas spējas kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā procesā. Lai pierādītu izvirzīto hipotēzi, bakalaura darba otrajā daļā tiek aprakstīti izvirzītie kritēriji, praktiskais pētījums ar mērķtiecīgi atlasītiem pedagoģiskajiem paņēmieniem tēmas izpētei. Veicot novērošanu bērnu praktiskajā darbībā, autore secina, ka pašvadītas mācīšanās spējas kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomā tiks sekmētas, ja tiks piedāvāti dažādi radošās darbības veidi, kas raisa bērna emocionālo pārdzīvojumu, kā arī bērns varēs veikt izvēli savas radošās darbības realizēšanai. Atslēgas vārdi: kompetence , pašvadīta mācīšanās, pirmsskolas vecums, piecgadīgi – sešgadīgi bērni, kultūras izpratne un pašizpausme mākslā The title of bachelor’s thesis is “" The promotion of self - regulated learning, in five and six year old children, of the process of Cultural Understanding and Artistic Expression". The bachelor’s thesis author Ilze Galeniece has set the aim to research to analyze theoretically and practically the facilities to promote self – regulated learning of the process of cultural understanding and artistic expression of five and six years olds. The bachelor’s thesis consists of introductory part, 2 chapters and 8 subdivisions. The first chapter reflects analyze of theoretical literature, but the second part shows reflection of practical research. The work is viewed in 74 pages and includes 19 pictures, 4 tables and 5 attachments. Author has used 53 different sources, 13 in foreign languages. To understand the peculiarities of the age group, the process of self-regulated learning in preschool and the role of teacher in it as well as how to promote self-regulated learning of the process of cultural understanding and artistic expression, author has analyzed different authors on pedagogy and psychology, such as G.Svence, V.Pūrēns, D.Lieģeniece, I.Freiberga, R.Fisher, M. Knowles. To prove a hypothesis, author has made criteria and practical research and observation in second part of bachelor’s thesis. After that author has done conclusion – the self-regulated learning of the process of cultural understanding and artistic expression will be promoted if the different ways of creative expression which gives emotional experience and possibility to make choses in ways and tools of reaching goals will be offered. Key words: competence, self-regulated learning, preschoolers, preschool, five and six year olds, cultural understanding and artistic expression.