Show simple item record

dc.contributor.advisorTauriņa, Agrita
dc.contributor.authorUpeniece, Klinta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:55Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73620
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49483
dc.description.abstractValoda ir vitāli nozīmīga ikvienam cilvēkam. Tā pilda dažādas funkcijas, un, tā kā pirmsskolas vecums ir viens no būtiskākajiem cilvēka dzīves posmiem, tieši šajā laikā nepieciešams veltīt bērnam pastiprinātu uzmanību, lai attīstītu un pilnveidotu bērna runas prasmes, tai skaitā, dialogrunu. Lai to panāktu, iespējams izmantot dažādas metodes, tomēr pirmsskolas vecumā par produktīvāko ikvienas prasmes attīstīšanai uzskata tieši rotaļas darbības sekmēšanu. Darba ietvaros tika apzināts un analizēts plašs informācijas apjoms un uz iegūto atziņu un priekšstata pamata veikts praktisks pētījums. Pētījumā piedalījās bērni no trīs līdz četru gadu vecumam. Pētījums tika organizēts vienā no Jēkabpils pirmsskolas iestādēm. Pētījuma mērķis: izpētīt trīs un četrus gadus vecu bērnu dialogrunas attīstības sekmēšanu rotaļās un ikdienas situācijās. Pētījuma uzdevumi: 1)izzināt trīs un četrus gadus vecu bērnu attīstības likumsakarības; 2)analizēt zinātniskās atziņas par dialogrunu un tās sekmēšanas paņēmieniem; 3)izpētīt rotaļu lietošanas pedagoģiskajā procesā ieguvumus dialogrunas attīstības veicināšanas aspektā; 4)veikt empīrisko pētījumu par dialogrunas sekmēsanu trīs, četrus gadus veciem bērniem; 5)apkopot, analizēt iegūtos datus un noteikt secinājumus. Pētījuma noslēgumā tika secināts, ka pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas veidošanās tiek sekmēta, ja pedagogs konkrēto radošo rotaļu izmantos mērķtiecīgi, sistemātiski, un, ja bērniem tiek dota iespēja nepiespiesti, radoši darboties runu attīstošā vidē.
dc.description.abstractLanguage is a vital component of every human being. It fulfills a variety of functions. As a pre-school age is one of the most important stages in a person's life, it is very important to give special attention to develop and improve the child's speaking skills, including dialogue. Different methods can be used to achieve this, but in the pre-school organizing the play process is considered to be the most productive for developing any skill. During the work a wide amount of information was identified and analyzed, and a practical study of the basic insights and concepts was obtained. The study included children from three to four years old. The study was organized in one of the Jekabpils pre-school schools. Aim of the study: to explore the benefits of play in the development of dialogue between three-year-old children. Tasks of the research: 1)to identify the characteristics of three-year-old children from different perspectives; 2)to obtain information about the dialogue, to evaluate the most important aspects that characterize it; 3)to obtain information about playing and its importance for the development of children; 4)to carry out research according to the theoretical information; 5)to collect, analyze and draw conclusions. As a result of the study, it was concluded that the development of pre-school children's dialogue is facilitated if the educator uses the given creative play in a purposeful, systematic way, and if the children are given the opportunity to work creatively in a non-coercive environment.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectTrīsgadīgi bērni
dc.subjectDialogruna
dc.subjectRotaļas
dc.subjectAttīstība
dc.titleTrīsgadīgu bērnu dialogrunas sekmēšana rotaļās
dc.title.alternativePromoting plays of a 3 - year-old child dialogue
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record