Pašapkalpošanās prasmju sekmēšana jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem
Author
Beitāne, Ingūna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skribanovska, Zane
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore kā pētījuma objektu izvēlējās pašapkalpošanās prasmes pedagoģiskajā procesā. Pētījuma mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski vērtēt pašapkalpošanās sekmēšanas iespējas 3 - 4 gadīgiem bērniem pirmsskolas iestādē. Mērķa izpildes iespējamībai tika izvirzīta hipotēze: bērnu pašapkalpošanās pilnveidosies, ja skolotājs: izzinās bērnu attīstības un pašapkalpošanāss prasmju likumsakarības, izmantos vingrinājumus un rotaļas pašapkalpošanās prasmju sekmēšanai. Pētījuma uzdevumi: izzināt teorētiskās atziņas par dažādiem darba veidiem pirmsskolā, akcentējot pašapkalpošanās prasmes raksturot pieaugušo <-> bērnu sadarbību pašapkalpošanās prasmju apguvē vērtēt bērnu pašapkalpošanās prasmju īstenošanos vingrinājumu un rotaļu ietekmē. Pētījuma bāze: Rīgas X pirmsskolas izglītības iestāde, 20 bērni 3 - 4 gadu vecumā. Pētījums tika veikts no 2018. gada novembra līdz 2019. gada aprīlim. Bakalaura darbs sastāv no ievada, 3 daļām, secinājumiem, literatūras saraksta, priekšlikumiem, pielikumiem. Bakalaura darbs izstrādāts uz 74 lappusēm, darbā ievietoti 8 attēli, 8 tabulas, 6 pielikumi, izmantoti 64 informācijas avoti. The author of the research, as a research object, chose the self-help skills within the pedagogical process. Goal of research is to study theoretically and to evaluate in practice the possibilities of the facilitation of 3-4years olds’ self-help skills at a preschool institution. The following hypothesis was advanced for the fulfilment of goal: the children’s self-help will improve, if the teacher will: study the regularities of children’s development and self-help skills, use exercises and plays for the facilitation of self-help skills. Research objectives: to study theoretical conclusions regarding different types of work at preschool, emphasizing the self-help skills, to describe the adults↔children cooperation within the process of the acquisition of self-help skills. to evaluate the manifestation of children’s self-help skills under the influence of exercises and plays. Research base: Riga Preschool Education Institution X, 20 children at the age of 3-4. The research was performed from November 2018 till April 2019. The Bachelor’s Thesis consists of an introduction, 3 parts, conclusions, bibliography, proposals, annexes. The Bachelor’s Thesis has been developed on 74 pages; there are 8 figures, 8 tables, 6 annexes included into the Thesis; there are 64 information sources used.