Agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības sekmēšana adaptācijas procesā
Автор
Žurova, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba autore Olga Žurova, darba vadītāja Dr. paed. Dagnija Vigule, darba nosaukums ’’Agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības sekmēšana adaptācijas procesā”. Pētījuma mērķis: pētīt emocionālās attīstības sekmēšanu adaptācijas procesā agrīnā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījums sastāv no divām daļām- teorētiskās un empīriskās. Pētījuma pirmajā daļā tika analizēta zinātniski metodiskā, pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra. Teorētiskajā daļā ir apskatītas emocijas un to raksturojums, emociju veidošanās pirmsskolas vecuma bērniem, adaptācijas perioda raksturojums. Darbā teorētiskajā daļā tika izmantotās daudzu psihologu, pedagogu V. Romenkova. G. Breslavs, S. Gailuma. I. Jurgena, I. Plaude, I. Stangaine u.c. autoru atziņas. Darbs sastāv no 50 lapaspusēm, 14 attēliem, 14 tabulām, 32 literatūras avotiem,1 pielikuma. Empīriskais pētījums veikts ‘'X’' izglītības iestādē, pētījumā piedalījās 13 agrīnā pirmsskolas vecuma bērni. Empīriskā pētījuma uzdevums: pētīt emocionālās attīstības sekmēšanu adaptācijas procesā, izmantojot piemērotās metodes, apkopot un analizēt iegūtos rezultātus. Autore izvirzīja pētījuma hipotēzi: Agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālas attīstības sekmēšana adaptācijas procesā būs sekmīga, ja: • tiks radīta pozitīva vide bērnu emocionālās atsaucības sekmēšanai • tiks izmantotās piemērotas metodes The author of the diploma thesis is Olga Žurova, supervisor Dr. paed. Dagnija Vigule, the name of the thesis “Promotion of Emotional Responsiveness of Early Preschool Children in Adaptation Process”. The purpose of the study: to research a promotion of emotional responsiveness in adaptation process of early preschool children. The study consists of two parts – theoretical and empiric. In the first part of the study there was analysed scientifically methodical, pedagogical and psychological literature. I the theoretic part there are inspected emotions and their characteristic, formation of emotions for early preschool children, characteristics of adaptation period. In the theoretical part of the thesis there were used quotes of many psychologists, educators V. Romenkova. G. Breslavs, S. Gailuma. I. Jurgena, I. Plaude, I. Stangaine etc. Authors. Thesis contains: 50 pages, contains of 14 tables, 14 images, 1attachment, 32 references The empiric research was performed in the educational institution “X”, in the research participated 13 early preschool children. The task of the empiric study: to research a promotion of emotional development in adaptation process, using suitable methods, to summarize and analyse obtained results. The author put forward a hypothesis of the study: The promotion of emotional development in adaptation process for early preschool children will be successful, if: •There will be created a positive environment for promotion of the children’s emotional responsiveness •There will be used suitable methods Keywords: EMOTIONS, ADAPTATION PROCESS, EARLY-AGE CHILDREN, PRESCHOOL, EMOTIONAL RESPONSIVENESS, FAMILY