Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorSadovska, Marija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:06:03Z
dc.date.available2019-12-31T02:06:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73640
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49497
dc.description.abstractMarijas Sadovskas diplomdarba tēma ir „Skolēnu emocionālās vardarbības novēršanas iespējas sākumskolā”. Darba mērķis ir izpētīt emocionālās vardarbības būtību un esamību sākumskolās, tās rašanās cēloņus, veidus un apzināt emocionālās vardarbības sākumskolā novēršanas iespējas. Tika izvirzīta hipotēze, ka emocionālo vardarbību ir iespējams novērst. Darbā tiek apkopotas un analizētas pedagogu, psihologu atziņas par emocionālās vardarbības būtību. Empīriskā pētījuma veikšanai izmantotas divas pētījuma metodes: novērojums un pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Pētījumā iegūtie rezultāti liecina, ka emocionālā vardarbība ir aktuāla problēma, taču hipotēze apstiprinājās un pētījums atklāj, ka izstrādājot un ieviešot atbilstošas skolēnus, vecākus un pedagogus aptverošas preventīvas un izglītojošas metodes, emocionālo vardarbību iespējams efektīvi mazināt. Diplomdarba apjoms 74 lapaspuses. Darbā iekļauti 11 attēli un 12 tabulas. Darba izstrādē izmantoti 38 literatūras avoti, tostarp zinātniskie raksti, publikācijas un ar tēmu saistīti interneta resursi latviešu un angļu valodās. Atslēgvārdi: emocionālā vardarbība, sākumskola, emocionālās vardarbības novēršana, bērnu attīstība jaunākajā skolas vecumā.
dc.description.abstractMaria’s Sadovska’s Bachelor’s thesis topic is „Opportunities of schoolchildren emotional violance mitigation in primary school”. Thesis purpose is to research meaning, types, causes of appearance and actuality in primary school, and to identify mitigation opportunities. Hipothesis was put forward that it is possible to mitigate emotional violance. In the paper pedagogue and psichologist insights and quotes were compiled and analyzed. For empirical research two research methods were used: observation and pedagogical pilot action. Main results of research suggest that emotional violance isactual isue, but hipothesis was affirmed and research revealed that emotional violance can be efectively decreased by creating and implementing appropriate preventive and educational methodes that covers childrens, parents, and teachers. The extent of thesis is 74 pages. It includes 11 images and 12 tables. In the process of writing thesis, 38 literature sources, scientific articles, publications and electronic resources with information connected with the topic in Latvian and English language were used. Key words: emotional violance, primary school, mitigation of emotional violance, development of childrens during youngest school ages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectemocionālā vardarbība
dc.subjectnozīme
dc.subjectnovēršanas iespējas
dc.subjectpedagogs
dc.subjectsākumskola
dc.titleSkolēnu emocionālās vardarbības novēršanas iespējas sākumskolā
dc.title.alternativeOptions of combating emotional abuse in primary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record